raya is coming!! a.k.a BESOK!!

hye semua!! sorry sangat!!! >< dah lama aku x update blog...well,aku nak update tapi,taw2 jew rr..=.= internet ny klu x bayar2 gy,cam 2 lew. . . =.=' so SLOW!! huhu..nak tunggu benda alah ny open pun lOMbaP!hihi,so, SORI guys!! hihi...
ok,sekarang we go to our main topic kk. . . .^^



maaf zahir dan batin ku ucapkan kepada semua umat islam!! ^,^


main topic kita hari ini ialah BESOK RAYA [yea!!] ^^ hihi...sonok ny...ha. . ,korang mesty tertanya2 kan camnew le aq boleh gy update blog even BESOK RAYA [yea!] kan??hihi,aq sebenarnye x balik umah tok aq gy...[alahey,dokat2 jew hah umah tok unn...1, belah ayah dekat kulim gak..^^ belah mak lak dekat SP...alohey,dokat kan??? no biggey lew] hihi,well. . jap gy kul 9 or 10 or ++ gy lew umah tok aq...haha...baru ade semangat nak aye sok^^v

 *SP +> sungai petani (kedah)

haha..,well,raya ny cam biasa rr. . .kita pastinya akan citew2 sal kuih muih yg ada kan??? hah!! paling x lain x bukan kuih yg paling d' GEMARI semua semestynya ALMOND LONDON..[sori,=,= nak upload supe kekura...^^sori kk]

*supe kekura #> serupa kura2


then, TART NENAS!! <= my favourite!!  [alolo>,< lupa nak upload rr....sori sangat2 taw...ada lagi la kan...ha,yg penting sekali,gy beraya jew mesty jumpa dengan KETUPAT nye...,

*selalunya yg dekat umah tok belah mak 2 buat bentuk 3 segi but,anyway!! still food!! nyum3!!


xdew maknenya x jumpa beb!! mesty jumpa!! wah2,klu x jumpa uhh. . PEMOHONG!
*pemohong [bahasa kedah cek2 sekalian^^] => pembohong

well, raya tahun ny my baju raya kinda like ade 4 cam 2...[korang mesty fikir aq kaye kan^^] hihi...name unn anak tunggal...cam 2 lew kowt kan...biasa jew bagy aku,coz tahu lepas t-shirt dalam 4 or 6 kowt..baju kurung like 2 kowt or 1...ntah rr..lupa dah..plus jeans in 3 cam 2...it's like simple for me...n not to grand like that^^ [well=,= sah2 nye korang akan kate aq kaya=.= x lew...my family biasa2 jew^^] haha...x kaye pun kami2 ny...simple family n berpuas hati ngn ape yg kami ade...2 jew...^^ [LOVE MY FAMILIA]
this year...baru beli kasut baru^^hihi...wana blue jeans cam 2 rr..T tahun ny in 2 pasang je...n baju kurung in 2 pasang jew^^ alahai...simple kan???=,= [ehem2,however. . i'm still a girl...girls banyak baju kan?? ''0,0'' well??!! arhh!! i'm not rich kk..but even boys in my school n the same form as i am pun kata aq kaya when they asked about my clothes in this raya..+,+ but i dont feel pon!but, even my friends pun lew...huhuhu]

# T => t-shirt
           1 ~ blue jeans
           2 ~ purple kotak2
# b.kurung
          1 ~ purple bunga2
          2 ~ merah hati kepurplean

however,i'm still think that it is just a simple thing..anak tunggal nak uat camne??=.= mak ngn ayah beli kita pakai jew rr...simple right??@_@

hihi...raya is fun because we can spend our day together, gathering up with another family members sharing what is happening to us in this whole year...right??? fun day to celebrate together with the one we loved..when hari raya tiba, kita mesty akan melawat sedara mara kita yg jauh2 2 kan?in with tok lain2 pun but still,our family relationship is bond...so??

*jiwa toll aq== pagy2 nyeh dengar lagu richard marx- right here waiting for u...sejuk terus...udah lew lagy dia slow2 sambil2 jiwang2an...wah3!! sedih aq dongaq!

#dongaq - dengar

so, senangkan citew,. . .BESOK RAYA [yea!!] haha...insyaallah...setelah sebulan berpuasa,bulan mulia pun mulai meninggalkan kita dan kita harus meneruskan amal ibadat dengan lebih kerap seperti mana yg kita sering lakukan di bulan yg mulia ini...jadi, marilah kita ramai2 mengambil peluang untuk beramal untuk di bawa bekalan tuk hari nanti bila kita di bangkitkan semula...harap2lah amal ibadat kita mencukupi [lebih lagi power!! owh =,=' i mean BAGUS!!] untuk menempatkan kita di syurga bersama org yg beriman...
AMINNNN!!!!!! ^^v

akhir sekali [cam buat ucapan lew plak=,= ] ,

di sini, saya [penulis blog ini] ingin mengambil peluang yang ada untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua umat muslimin dan muslimat yg bakal menyambutnya mungkin esok...1 syawaal pada tahun ini...dengan kesempatan ini juga,ingin saya [penulis blog ini] mengucapkan semoga anda sentiasa dirahmati dan dimurahkan rezeki sentiasa...
peluang ini telah memberi sedikit sebanyak ,kepada saya untuk menyusun 10 jari dan memohon kemaafan dan keampunan daripada kamu [pembaca blog saya] yang mungkin telah saya lukai dengan kata2 mahupun perbuatan yg telah membuatkan kamu berkecil hati juga membenci saya [penulis blog ini] dengan apa yg telah saya lakukan...jadi dengan kesempatan yang masih ada inilah,saya benar2 ingin memohon maaf dan keampunan dengan apa yg telah saya lakukan...harapan terakhir saya,semoga saya dimaafkan dan jika ada peluang yang diberikan oleh ALLAH SWT,semoga kita masih boleh berjumpa [di CYBER WORLD] lagi pada tahun depan dan menyambut hari raya bersama2...

dengan ini,saya mengakhiri kata2 saya [yg panjang bebenor=,=] dengan mengucapkan SEKALI lagi SEMUA MUSLIMIN & MUSLIMAT untuk HARI RAYA AIDILFITRI...

#pesanan terakhir dan ikhlas dari saya,kepada yg memandu ataupun hendak pulang ke kampung[cam aq jap gy] berhati2lah di jalan raya dan di mana anda berada...

                                                            SEKIAN. . .

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020