If I Had Wings
Home About Twitter Insta Follow Dash

owner



FootSteps

" Some people would admit themselves as Princess , but me? Hell no! I'M THE QUEEN


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Re-edited by Filzah

Love Cafe_short stories of mine :D
Sunday, 24 March 2013 • 21:56 • 0 comments




hey all!!! Assalammualaikum kepada para pembaca muslim sekalian :D hihi..ok rr..bosan doe lama x update blog XD arhh!! i miss my writing... *bajet sangat ayt >.<*
so, hari ni...sebab ke bosanan, so. . .eden hari ni nak bagi la korang baca lagi citew yang tak best sangat yang eden buat tu hah!!~~ silakan kk...komen yew!

Our LOVE CAFE. . .

‘’hye yura,nak x join aq ke cafe yg terkenal di hujung bandar 2???’’
‘’hmm,aku rasa tak larat la hari ni sunny....sorry girlZ!! ><’’
‘’ala....yura!! jom la!...bukannya tiap hari pun...tolonglah....aku dengar yang bebudak lain cakap,pelayan2 cafe tu hensem2 belaka!! Dah tu, baik2!! Ada lagi! Dah la baik,hensem,pandai melayan pulak tu!!! Omg!! Dating 1 pakej kowt yura...jom laa. . . .temankan aq ea...huhu... L ‘’
‘’haish...okey2! fine...tapi sekejap je taw...aq penat la...’’
‘’OKEY CIK MUDA YURA YANG COMEL!! ^^’’
Selepas bunyi loceng sekolah,maka semua pelajar tahu bahawa masa persekolahan telah tamat dan semuanya tidak sabar2 untuk membuat aktiviti masing2...sementara itu,kebanyakkan pelajar perempuan pula ingin meluangkan masa petang diorg di cafe yang sentiasa di gembar-gemburkan dan yang dikatakan terkenal dengan pelayan2nya yang hensem2,baik2 dan yang pandai melayan mereka...cafe itu di namakan sebagai ANGEL CAFE..ramai dikalang wanita yang pernah berkunjung ke sana sering berkata bahawa pelayan2 di sana bagaikan bidadari yang sangat mempersonakan dan yang sangat suci....itulah sebabnya kenapa cafe itu digelar ANGEL CAFE ..’’ hey yura!! Cepat la..kita dah nak sampai ni....jangan kata awak nak patah balik kk!!’’....’’hoi!! ko gilew kew nak patah balik....dah la penat berjalan lepas turun bas tadi lagi...huh,kau ni memang selalu susahkan aq kan??’’....dalam pada masa yg sama...tiba2 hujan turun...
‘’arhh!! X boleh ke hari ni jadi lebih teruk??!! Dah la diberi amaran oleh anak perempuan syrikat besar si Eunjung tu!! Huh!! Tolonglah...saye dah penat dengan drama yang x habis2 ni!!’’
Tiba2 . . .,  ‘’eh?? Kenapa ni...??apa yg dah berlaku...kenapa kamu berdua berada di luar ni?? Masuklah dulu ke dalam cafe kami..’’...seketika,yura memalingkan mukanya dan melihat siapa  yang telah berkata-kata padanya...(org yang telah berkata pada mereka ialah chanyeol yang dikenali sebagai happy virus dan baekhyun yang dikenali sebagai bacon^^)pada masa yang sama,sunny juga turut melihat pada lelaki2 yang telah menegur mereka semasa dia cuba untuk menenangkan rakan baiknya iaitu yura yang sangat ‘bad mood’..’’hi cik adik2 yang manis lagi comel,...marilah masuk bersama kami ke dalam kafe kami...lagipun awak tak nak berada dalam kebasahankan??? Nanti awak mungkin akan mendapat demam tahu tak??marilah... J ‘’
Lelaki yang telah menegur mereka ialah Chanyeol dan seorang lagi rakannya iaitu Baekhyun...’’bacon,awak bawalah mereka masuk...’’..,’’owh! Okey chanyeol..!’’ maka,sunny pun mula bersuara...’’ahh! baiklah...mari saya tolong awak ya??’’......sunny yang telah melihat rakan baiknya yura telah bertenang pun mula menyuruh yura masuk ke dalam dan keringkan diri mereka semasa berada di dalam kafe itu...yura tanpa bersuara telah menolong chanyeol mengangkat barang2 yang telah dibeli olehnya dan baekhyun sebelum berjalan balik ke kafe dan terserempak dengan mereka...’’terima kasih kerana menolong saya tadi mengangkat barang2 itu’’....,’’sama2...ianya Cuma benda kecil ja kan yura???’’kata sunny yang telah menjawab ucapan terima kasih chanyeol pada yura dan dirinya..baekhyun yang dari tingkat 2 atas telah turun dengan membawa 2 helai tuala yang hendak diberikan pada yura dan sunny yang telah kebasahan terkena hujan...’’nah!! tuala untuk kamu berdua...’’,yura telah mengambilnya tanpa berkata apa2 dan chanyeol pun bertanya kepada mereka samada menginginkan minuman untuk memanaskan diri mereka sementara menanti hujan berhenti..pada masa yang sama, taeyeon iaitu sahabat baik yura dan sunny juga telah menghantar mesej kepada yura mengatakan bahawa dia telah berada di ANGEL CAFE itu menantikan kehadiran mereka kerana mereka telah berjanji untuk meluangkan masa petang bersama..maka yura pun menghantar kembali mesej kepada taeyeon bahawa mereka telah berada dia kafe itu di tingkat 1 dan sedang mengeringkan badan daripada basah kehujanan tadi, ‘mana taeyeon ni???tadi kata dah ada disini???tapi mana dia ni ea??’..selepas mendapat mesej yura itu,taeyeon pun turun ke bawah dari tingkat 2..taeyeon berada di kelas berasingan dari yura dan sunny,dan dia antara pelajar yang cemerlang di sekolah dan dari yura dan sunny...’’nah,saya bawakkan untuk kamu berdua kopi panas...tak pe kan???’’...,’’ah,terima kasih...nama saya sunny dan kawan saya ni bernama yura....kami pelajar sekolah tinggi tahun 3...selamat berkenalan...sebenarnya kami sedang tunggu kawan kami seroang lagi...nama dia taeyeon..’’
Selepas mendengar sunny berkata begitu, baekhyun dan chanyeol pun memperkenalkan diri mereka..’’hi! nama saya chanyeol..panggil saya happy virus dan kami ialah pelajar university..akan menamatkan pelajaran kami pada 3 semester akan dating..dan ini kawan saya baekhyun..panggil dia bacon..selamat berkenalan juga pada kamu berdua..’’,balas chanyeol selepas sunny memperkenalkan dirinya dan yura,begitu juga taeyeon yang masih tidak diketahui dimana..
‘’hi kawan2...maafkan saya,tadi saya berada di tingkat atas sedang membaca buku..’’ kata taeyeon yang tersenyum pada sunny dan yura yang sedang menunggunya.. ‘’taeyeon!! Huh,saya ingat awak dah tak datang...hihi...awak sampai lebih awal dari kami rupanya..ohh,patut la..ah,saya nak kenalkan,ini pekerja kafe ni yang baru kami kenal...yang suka senyum ini ialah chanyeol dan ini pulak bacon (baekhyun),ha awak berdua...kenalkan,inilah taeyeon yang saya ceritakan tadi..’’ kata sunny yang seronok apabila melihat kehadiran taeyeon kerana,dia tahu bahawa hanya taeyeon yang mampu membuat yura senyum dan berbicara kembali selepas ‘bad mood’ ...semasa sunny kenalkan baekhyun dan chanyeol,baekhyun telah terjatuh hati pada taeyeon kerana melihatnya yang ayu dan comel sekali berpakaian uniform sekolah bersama cermin mata ala2 geek yang amat trendy sekarang... lalu,sunny pun berbisik pada taeyeon, ‘’psssspppp! Taeyeon,sinilah...taeyeon, awak boleh tak tolong pujuk si yura tu?? Dia ‘bad mood’ la pulak...hmm..ntah la,awak pun tahu kan yang awak sorang je boleh lembutkan hati yura...tolonglah kk!! Please!!’’,mohon sunny pada taeyeon yang hanya boleh tenangkan hati yura..’’baiklah..hmm,apa dah jadi sebenarnya??’’ Tanya taeyeon yang kehairanan dengan yura yang telah bua perangai..maka,sunny pun bercerita pada taeyeon..selepas habis dia bercerita pada taeyeon,lalu mereka pun kembali pada meja yang sedang yura sedang bersantai sambil menikmati cappuccino yang telah dibuat oleh salah seorang pekerja di sana yang dikenali sebagai D.O...semasa sunny meninggalkan taeyeon untuk memujuk hati yura yang sedang membara, sunny telah ke kaunter memesan itu dan duduk di sana sambil memesan sepinggan pancake perisa blueberry bersama mocha blended...’’ah,saya ingin memesan mocha blended dan pancake blueberry boleh???’’,selepas memesan sunny memalingkan mukanya daripada menu makanan dan melihat pelayan yang mengambil pesanannya itu dan tiba2 sunny jatuh hati pada D.O..baekhyun yang berada di kaunter itu juga sedang memerhatikan taeyeon yang sedang berbual dengan yura yang sedang menikmati secawan cappuccino dan latte yang panas pada hari hujan di anjung kafe mereka...’’hey bacon! Awak sedang tengok siapa tu??? Oh,taeyeon ea??? Nampaknye awak dah jatuh hati pada seorang pelajar sekolah tinggi la ye??’’ sambil tersenyum sinis chanyeol lemparkan pada baekhyun yang sedang menafikannya...pada masa sama juga,chanyeol yang hanya memerhati mendapati bahawa keaadan yang sama juga berlaku pada D.O yang mula meminati sunny..chanyeol kehairanan kenapa mereka boleh menjumpai cinta tapi dia tak boleh dan belum menjumpai perempuan yang betul2 dia cintai denang sepenuh hatinya..tapi chanyeol tidak menyedari bahawa dia juga telah jatuh cinta...pada yura..
Selepas beberapa minggu yura,taeyeon dan sunny datang ke kafe mereka dan mengenali diri chanyeol,baekhyun dan D.O,maka baekhyun dan D.O memberanikan diri untuk meluahkan perasaan mereka pada taeyeon dan sunny dan luahan hati mereka diterima...pada suatu hari minggu,baekhyun bersama taeyeon dan D.O bersama sunny ingin keluar bersama dan habiskan hari minggu bersama2 dan tinggal hanya yura dan chanyeol...selepas 2 sahabat baik mereka keluar bersama,yura yang kesunyian ingin mengajak chanyeol juga untuk keluar bersama tapi dia takut untuk menyatakannya,dan tiba2. . . . (nada dering yura yang berlagu GIRL’S DAY- hug me once berbunyi) ‘’eh?? Panggilan dari chanyeol??! Ahh!! Biar betul....okey yura...tenangkan diri kau ok girl??’’
Lalu yura pun menjawab panggil itu...’’hello??? yura,ni saya chanyeol...saya ingat nak ajak awak keluar hari ni,nak tak???saya bosan berada di rumah ni..camna ngn awak?? Nak tak kita keluar bersama?’’
‘’ hi chanyeol...owh,saya pun rasa bosan jugak stay kat rumah ni...ok! jom kita keluar...kita nak gi ne???kejap saya bersiap ok..?’’ kata yura yang gemuruh kerana lelaki yang dia suka telah mengajaknya keluar...’’okey...nanti saya pergi dan jemput awak di rumah awak ok??hmm,ntah la...nanti dalam perjalanan kita tetapkanlah nak ke mana ok?’’ balas chanyeol yang gementar semasa mengajak yura untuk keluar bersama2...kerana chanyeol telah berjanjikan pada diri sendiri untuk luahkan perasaannya pada yura dan mengharapkan yura menerimanya...semasa chanyeol dan yura keluar bersama, mereka berehat di sebuah kedai ice cream dan menikmati ice cream kegemaran masing2...’’yura,saya nak katakana sesuatu  pada awak..say. . .say. . . saya a a a a. . . .’’ chanyeol yang gementara telah tergagap semasa ingin berkata2 pada yura...’’ah???apa yang awak cuba katakana ni chanyeol...janganlah gagap..’’ yura membalasnya dengan senyuman untuk hilangkan gemurh chanyeol untuk berkata2...’’saya sukakan awak yura...saya ingin awak menjadi teman wanita saya...sudikah awak menjadi teman wanita saya??? Secara terus chanyeol berkata dan yura yang berada dihadapannya terkejut dengan apa yang dikatakan oleh chanyeol lalu menitiskan air matanya...’’hah??? yura,ja. . janganlah awak nangis...ken. . .kenapa awak nangis??’’....’’chanyeol,kenapa begitu lama sekali untuk awak luahkan isi hati awak tu???awak tahu tak dah lama saya tunggu...nae paboo..’’ yura yang menitiskan air mata kegembiraan akhirnya telah menerima isi hati chanyeol dan mereka bersama...
Percintaan kami tidak akan sesekali berakhir kerana cinta kami bermula dari kafe ini...inilah OUR LOVE CAFE..




0 Comments:

Post a Comment


|