Love Yourself?


Assalammualaikum and Hi to all~ ~ ~

It's been awhile right? Hahahahaha.. sumpah rindu nak berblogging macam biasa, tapi tula.. nak jadi seorang penulis ni sebenarnya susah.. sumpah susah.. ahahah.. Ni nak cari tajuk entri ni pun, baru dapat idea harini.. Jadi, sebelum kehabisan idea, baik aku taip semua cepat2.. 

Hahahaha, yelah.. Idea tak pernahnya bernas sejak2 otak membeku lepas grad ni hah.. nak tunggu konvo lagi.. Haa! cakap pasal konvo, eeeeeeee!!!!!!! Tak shabar rasanya weyhhhh!!!
>          v           <

InsyaAllah konvo tu bulan 10 ni.. Anything i'll update later..
So, what did i do for now?? Well, working my ass up.. that's what's up guys.. haha, actually to save for some money and that's why i'm working now.. doing some part time work and take an order for any cheesecake/cheesekut/creme caramel.. hahaha
Banyakkan kerja?? tapi tulah.. mood suka melayang. Kerja part time tu pun 12jam.. hm, nasiblah jaga kedai centu jela.. okaylah dapat jugak duit sehari centu.. cuma kena banyak sabar..

Anyway, what's with the entry today?? Haaa, ni semua sebab ketandusan (ehh, betul ke eh?) idea hah. . .so i think of something that relate to me these recently..

and, that is...............

E
A
T
I
N
G
.
.
.
.

hahahaha.. Yes! yes it is guys.. it's all about eating and food.. Well, tahulah perempuankan? suka makan, tapi taksuka gemuk.. Hmm, if you're saying i'm that kinda person. . .nahhh, i'm maybe not and maybe yes sometimes.. but usually. . .I'll let the appetite and foods, win over me.. hahaha..
Okkkk.. so, semua perempuan SUKA MAKAN but NOT FAT..

They hate being FAT, being CALLED FAT, and being seen LIKE A FAT person.

Can't really blame tho.. sebab kebanyakkan perempuan senang naik berat badan.. hm, aku rasa aku pun senang naik.. hahahaha.. Jadinya, apa kaitan kan?

For me, i like to eat and that's never gonna change. But, being beautiful??
I want to be beautiful...BUT
i can't.. hahaha.. cause i don't have a really strong will to be a beautiful and slim. Haaa, tu jaa problem aku hah. KURUS? CANTIK??
weyh, aku jaga muka pun idokkk hah... macam mana nak cantik?? hahaha.. i've received a lots of tips and everything, but yeahh.. Keinginan yang kuat tu masih belum lahir dalam diri ni untuk paksa diri, mencantikkan dan menjadi kurus. Dulu ramai suruh aku kurus. Tapi tah laa.. nak kurus tu senanglah kalau ada keinginan.. Tapi macam aku ni hah?? Semua tu aku rasa macam baik jadikan angan2.... sebab aku? aku nak buat semua tu? nehhhh~ i'll be thinking more than trice guys.....

It's not that i don't want.. i wanted to... it's just that, takda orang nak encourage aku suruh buat selalu orang buat dengan aku... hahaha, plus, imma stubborn kid...yeahh, can't blame the pregnant mom XD

I guess, maybe i just love myself much more than the willing to be someone new that people also will love? or maybe i'm just pampering myself with this ridiculous appetite craving at midnight?? hahaha.. i think both.. hahaha...

Lepastu, tajuk ni satu sebab dia dah macam BTS punya bakal comeback..hahaha, then kedua sebab haritu aku tengok dekat TLC, about this gonna-be-bride.. dia tengah nak pilih wedding dress laa (okkkk~ so aku suka tengok cerita orang beli baju wedding dress?? so //flip tudung// it's not that weird kayhhh), pastu dia ni plus size punya bride.. She just say it with a laid back tone  and y'know what?? She said, "i just love my shape. Love myself. And love everything that is me. Hell, every piece of me is priceless y'all can't get easily!!" So, one thing i notice.. when you're oversize or plus size, you're starting to doubt yourself and most of the time, you would just shut your life from other people cause you think you won't do better than them. But, in my opinion. YOU'RE WRONG GIRL!



I think, what makes us beautiful is just to be ourselves. Be the one who you've always tend to be. Be confident even you're afraid the world might judge you. Hell, who am i lying too right??
Mulut manusia ni, kita tak boleh tutup.. Lantaklah orang nak nilai kita macam mana sekali ni. Entri ni bukan hanya untuk yang bersaiz muatan lebihan atau gemuk, ini untuk semua yang merasakan diri dia masih tak cukup baik di mata orang di luar sana.

Kita ni hidup untuk nak puaskan hati orang je ke?

Hidup kita ni untuk orang pandang dan nilai je laa? While, we're the one who's struggling??

So, biar orang judge. Mulut dia. Tak boleh nak tutup.

Biar kita risau kena judge dengan satu benda je..

Biarlah risau kita tu hanya pada Dia. Sebab Dia sahaja yang layak menilai kita dari semua segi.

Aku ni bukannya baiknya akhlak sangat. Alim punya bukan. Cuma seorang umat Dia, yang taknak orang lain dekat luar sana yang mungkin ada masalah macam aku, rasa ragu2 dengan diri sendiri sebab rasa diri tak cukup sempurna atau cantik..

Semua dicipta sama rata.

So, apa lagi?? Love yourself guys.. hahaha... ^______^

Okkkk... sekian dulu.. lots of love from me :*


Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020