NO SHORTCUT to SUCCESS!~!~!

ALOHA~ again for semua pembaca blog saya yg amat rajin lagi TERBAIKK~~ hihihi...thanks la sebab sudi membaca blog yg ala2 jew ny....oppss!!! berbalik kepada tajuk asal enntri hari ny ok?? ^.^ hoho...well, entri hari ny punya, saya letak tajuk itu macam....ada baca ka apa saya tulis atas situ...[eh2. . loghat org india lew plak =,=']
ok2. . .dah cukup la main2 nyew yea! haha...hari ny ntah kenapa. . .ntah mengapa. . .saya rasa..malas nak update sebenarnya XD haha....main2 jew doe!! jgn la kata dalam hati camny. . , 'yg tulis blog ny dah gila kew??=_= dah malas tu buat la cara malas. . .xyah la me'RAJIN'kan diri meng'update' blog dia..hadoii..pening rr penulis blog ny'. . . JANGAN CAKAP CAM TU TAW!!! sedih I, u taw x...huhu :'(
ok2..haha...just main2 jew..yela...life must go on kan?? but, mesty la have fun while living the life ok...if not, korang x faham kehidupan ny camna kk..[apa yg aku merapukan ny!!! @_@]
ok!! back to the main tittle for today!!~!!~!!~!!
hari ny korang akan membaca mengenai liku2 kehidupan aku yg x menarik pun^^..[daa. . .opkos la -_-] dan aku nak bagy skit tips and some advice [ntah berguna x tuk korang >_<] untuk terus berusaha dan bersemangat untuk meneruskan sesuatu itu ok...dalam tajuk hari ny, its all about SUCCESS ok! ^.^ camna nak success bagy pendapat korang?? hmm...ada setengah org tu,maksud success tu dia faham. . tapi apa matlamat untuk dia meng'success'kan cita2 dan impian dia pun belum tentu lagi dia faham...hmm...korang yg membaca tu faham kew apa aku tulis.. [mesty x nyew =_+' sori!!]
ok, success dalam bahasa melayu, BERJAYA la kan??apa yg korang tahu tentang BERJAYA??
well, nak berjaya bukan sonang pembaca2 sekalian oiii~!~! perlukan masa dan usaha yg banyak tahu x!!! dah tu, kadang2 terpaksa mengadaikan sesuatu yg kita suka tahu x!! but, its worth it of course, kalau kita dapat keputusan yg baik kew, markah yg elok kew..apa2 kew...memang BERBALOI habis beb!!
tapi, itu x bermakna keseronokan kita akan terhenti..haha...nak berjaya pun boleh berseronok kowt!! tapi jgn la selalu sgt enjoy... =_= mamposs lew klu camtu...kejayaan ntah ke mana, kita pun ntah ke mana...haha...well, bagy aku la. . .kejayaan ny memang sesuai untuk semua peringkat usia [hahaha XD melawak jew!!] hihi...maksud eden tu, sesuai untuk siapa yg betul2 nak kehidupan,masa depan,kejayaan,kerjaya yg terbaikk rr!! tapi, itu x bermakna sesiapa yg x berusaha tu memang masa depan dia blank jew la...masa depan ny bukannya kita boleh tahu pun...just boleh merancang jew...
ok...yg pasti la, if u want to success u must work harder and try harder to be a successful person!!
now, saya nak bagy tips dan advice skit la untuk berjaya. . .just my own tips la...kalau nak ikut, ikut la..xnak xpew bhai!! ^^

TIPS FOR SUCCESS[FOR STUDENT]:~

1)BANYAKKAN MEMBACA,MENDENGAR,DAN BERCAKAP DALAM BAHASA INGGERIS [kalau nak improve english korang rr^^]
2)SELALU BUAT LATIHAN DALAM MATA PELAJARAN YG KORANG X BERAPA MAHIR
3)BERUSAHA SEKUAT MUNGKIN
4)SENTIASA INGT ALLAH SWT DAN BERDOA KEPADA DIA, KERANA DIAlah KITA MASIH LAGI BERNYAWA HINGGA SEKARANG..[sembahyanglah sebab itu tiang agama dan sentiasa bersyukur dan berterima kasih pada ALLAH SWT]
5)REDHA DAN BERSYUKURLAH SELALU
6)MENGHADIRI TUISYEN [kalau ada duit la ^^]
7)BANYAKKAN BERTANYA APA YG X FAHAM
8)BUAT STUDY GROUP

ok!! tu 8 tips aku untuk ke arah success..hihi [walaupun aku jarang skit buat TAPI aku BUAT kk!!]
kalau korang nak follow tips tu, aku persilakan...kalau xnak pun aku persilakan ^^hihi
now, nak kasi advice skit...alahai, skit jew!! teruskan la membaca!!
advices aku tuk korang2:~
-jgnlah pernah berputus asa ok...sememangnya kejayaan itu untuk kita. . .maka ia akan jadi milik kita ok^^
-bersemangatlah dalam melakukan apa pun
-berdoalah kepada ALLAH SWT
-redha
-sentiasa berfikiran positif ok!
-while living the life, have some fun and enjoy the life while u still can^^
-jgn kata sesuatu tu susah sebelum mencuba !!!

so, i think that all for now!! ^^ haha
see u guys soon enough!~!
~~SEKIAN~~

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020