The Tiresome Semester (commercial class)


.The Roses Night.

Assalammualaikum and hi semua! :D aku meng'update' lagi blog usang dan berdebu ni. Hahaha. Aku rasa cara penulisan aku mungkin bakal berubah tapi entah laa nakkkkk.. hahaha.
Ok, tajuk harini berkaitan dengan commercial class aku yang dah lepas dua minggu lepas (agaknyalah). Commercial class aku ni bahagian front service. So, i'm the manager of the day (mod) for that night with the other two person who was supposed to be my partner but in some circumstances, they were the boss and i was the person who do the work. Faham kan??

Aku pilih tema "The Roses Night" sebab aku terfikirkan bunga ros masa tu. Haha and it was a dinner so jadilah "The Roses Night".. Hehe, but the truth is tajuk tu aku ambil dari insta timot (a.k.a kembar aku yg gila).. Hahaha, an appreciation to herself and the one who did the theme.
Aku malas nak cerita banyak pasal the whole bts (behind the scene) story because tak sedap mata membaca, tak sedap pulak jari yang menaip ni membuka aib orang.
Hahaha.. yang penting, malam tu alhamdulillah berjalan lancar walaupun kurang customer dua orang T^T

But seriously, memang penat bhai cc (commercial class). Bayangkan jelah, minggu pertama cc aku yang bahagian kitchen, aku kena viral infection dekat perut. Then, the week after that aku demam. Alhamdulillah minggu selepas demam tu takda apa sangat (minggu aku jadi mod), tapi bila mai bahagian front tu la, busy ya amat! Mashaallah.. Hanya Allah tahu betapa penatnya aku pada minggu kejadian. Yelah, bila jadi orang bawahan ni, kitalah yang kena handle semua. Kena tahu semua. 'Boss' cuma akan tanya "dah siap ke?", "deco apa?", "staff malam tu dah tahu ke tugasan masing2?" and so on. So tinggal kita yang kerja bawah dia ni la yang kena handle dari A to Z. Takpa, biasalah filzah. .  itu semua ujian semata.

Itu kena fikir, ini kena fikir... Susah bila jadi orang penting ni. Hahaha (cara nak sedapkan hati je ni) nak mintak tolong dari orang yang sepatutnya pun, hmm. Bila bagi, memang buat. Tapi serupa tak ikhlas je bila dapat balik hasil. Nak semua perfect tapi takda usaha. Acano tu?
Nasib kita yang memerlukan ni, ada juga yang nak menghulurkan bantuan. Tanpa housemate aku yang comey lotey yang beri aku bantuan. Sah aku dah meroyan pada hari kejadian. Segala maki cacian akan ku lemparkan pada yang betul2 sesuai menerimanya.

*was i looking like a lawyer? XD gashhhhhh.. cantik tak bunga yang atas meja tu.. huhu.. buat sendiri tau! same goes to the photobooth that i hold

*dear partners, hope in the fututre i don't have to work with both of you. Thanks for making me do all the job and didn't care enough to help until i asked for your helps. And sorry for not blurring your face, i can't care less -_-

*cantik tak table setting? Napkin folding tu namanya "rose"

*bersama customer aku XD thanks for coming :*


*cantik tak? ni pun edit sendiri T^T


*it suffers me to do this at ps (photoshop)

So, sekianlah segala mukadimah ku yang merapu XD setelah sekian lama, aku tak update blog ni. Ni ja yang aku mampu update >.< hahaha, mohon maaf ke atas segala kesilapan dan tutur kata yang menyakitkan hati andai bicaraku tersalah dan menyinggungkan. (acewah~ chiachiachia! hahaha, mensasterakan blog sendiri)





Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

Hero also Sick