I'm BACK!! after the long long gone..........


assalammualaikum and HIIIIIIIIIIIIIIII~

It's been a long year huh?? hahaha.. last aku update blog aku ni pada bulan Mei yang lepas dan itu bermakna dah 7 bulan aku meninggalkan dunia blogging ini buat sementara waktu.. hohoho.. dalam masa 7 bulan tu jugaklah dah banyak benda terjadi dalam kehidupan aku... yang baik dan buruk... yang naik dan turunnya... hmm...
Btw, aku dah short sem 1... yeaa!! ^o^ 
hehe.. sem 1 dengan alhamdulillahnya aku mengucapkan syukur.. pointer aku buat kali pertama tu, oklah.. huhu, walaupun tak dapat 4 flat.. aku dapat 3.++ (wanna keep it as a secret) ^^ btw, maaflah sebab lama tak mengupdatenye! haha.. mahasiswi la katakan..hakak ni kan student.. haha.. busylah dengan assignmentnya.. dengan money2 fly away lagi.. haha.. macam2 busynya tahu!
hm, dalam masa 7 bulan lepas, kitorang (aku and housemate) dapatlah sambut birthday ecah, mira, dengan hana :D masa birthday party anjuran. . . hana, mira, minah dan ecah sekalian.. aku dah dayah teruk dikerjakan time tu.. dan berlakulah beberapa krisis.. haha.. but it's ok kowt.. long gone now the story..

*ni masa birthday hana... :)

*gambar yang di sebelah kiri tu time birthday ecah haritu dan di sebelah kanan ni pulak gambar aku dengan mira waktu kitorg keluar weekend yang lepas lepas lepas lepas lepas lepas  dan lepas lepas >.< (gmbr masa b'day mira takde sebab kitoang main dengan air, jadi lencun..)

semua yang aku lalui dalam masa setengah tahun yang lepas adalah masa yang paling berharga (i think) and memorize-able. . . ahahaha...banyak pengelaman baru yang aku dapat dan mempelajari.. contohnya dengan hidup berdikari.. dapat merasa betapa seksa & sakitnya hati ni kalau tergroup-mate  dengan manusia yang SAKAI dan PEMALAS!! hurh.. then, dapatlah rasa bosannya subject nutrition XD (minta maaf awal2 dekat madam yang mengajar kami masa sem 2 lepas.. kami memang takleh go dengan subject anda.. no chemistry lah orang kata...hahahaha!)
then, kitchen class time sem 2.. OMG!! huhu, garde manger susah bhaiiiii!! huhuhu.. merana... tangan anda haruslah berkarya!! diulangi! BERKARYA DAN BERSENI! utk carving dalam kelas nanti.. kepada adik2 junior (ajet senior2 aje aku ngn housemate aku.. hoho~) yang baru nak masuk sem 2 nanti, sebelum tu mohon belajarlah nak lembut2kan tangan anda demi carving dan markah lebih dalam kelas garde manger.. huhu (nangis ku tak berlagu)

Still, overall. . . . studying in FIM is not that bad laa :) ramai orang cakap dan beri pandangan yang agak menjengkelkan terhadap FIM.. tapi untuk setakat ni..... alhamdulillah sangatlah sebab aku rasa bahagia ja belajar kat situ.. hahaha...
seronok... sungguh tak mohong (bohong/tipu).... rasa cepat ja hah masa dah berlalu. tup tup, aku dah naik short sem 1.. lepas ni cuti 2 bulan pulak.. 
lepas cuti short sem ni, nak kena naik sem 3 dah weyh!! omg~ huhuhu... 
commercial class~~ commercial class~~ commercial class~~ money will fly~~ money will fly~~ money will fly~~ 
and then, lepas habis sem 3, commercial class. . . kena pi naik sem 4 dah! PRACTICAL CALLS~~ PRACTICAL CALLS~~ PRACTICAL CALLS~~ PRACTICAL CALLS~~ T^T

wow!! sat nya! huhu.. habis 2 tahun macam tu je.. alahaiiii~ hm.. i hope for the best laa.. semoga allah bekalkan aku kekuatan untuk menempuhi dugaannya.. dan semoga jiwa dan raga aku dilindungilah dari sebarang kemaksiatan mahupun masalah yang akan aku bebankan diri aku sendiri..

hm.. rasanya tu jela aku nak cerita untuk masa sekarang ni laa.. haha.. rindu blog buruk aku ni.. hm.. sorry for the late updates... have been busy this few month.. and inshaallah will be more busy after this.. haha.. could be, aku akan jarang update blog like i just did.. tapi tengok keadaanlah.. haha..
so, aku rasa, ni je kowt apa yang aku nak sampaikan.. 

*btw, birthday aku dan minah sebelah aku tu (dayah) baru je lepas beberapa minggu lepas.. hehe.. dayah 5/11 (macam pupu aku yang ngek tu) dan aku 11/11 ^^




Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020