seruan PLKN! noooooooooooooo~ everybody say N.O!


hi dan assalammualaikum :) lama sudah tidak ku kunjungi blog yag satu ini.. 
biasalah, spm candidates lah katakan.. haish =_=' tiga bulan sebelum spm mengunjungi ku.. huhu TT^TT btw, taknak cerita spm harini.. stress, balik2 spm -_- tahulah kita ni spm candidates.. lahaiii~~ harini kita nak story pasal plkn!!!! andwaeeeeee!!!! aniyaaaa!!!! akhirnya.. masin sungguh mulut2 yang berbisa itu berkata2... sudah ku sangka akan ku terima satu 'jemputan' istimewa dari PLKN.. ok.. as expected, i will go somehow to plkn..haish.. beruntung kowt dapat kan?? haha.. pelik2 aku ni..

*click gambar dek untuk tumbesaran XD

actually, aku iya2 taknak pergi plkn sebab aku tak suka! you know why??? let me tell you why..

PLKN = ARMY [not army fans BTS kk XD haha.. btw, aku mmg army BTS pun.. lahaiii >.<]
PLKN = HARD TRAINING [kalau tak, sia2lah iyanya ibarat latihan short term army on teenagers like us.. this is because, diorg nak train kitorg yang TERPILIH ni supaya dapat survive if anything happen...daaa~]
PLKN = KENA KAWAD! [andwae!!! i hateeeeeeeee KAWAD kk! huh -_- you know why?? sbb aku tak sukalah! haha.. actually, dekat sekolah aku unit beruniform kadet polis :3 so, kawad?? perhh, 5tahun jadi kadet polis rasa macam nak lari je daripada berkawad tahu! btw, aku ni tak nampak macam ahli kadet polis kan? :3]
PLKN = LEAVE FAMILY FOR 3 MONTH [weyh! gila kau! memanglah nampak aku manja.. sebab aku ni anak tunggal kowt! haha, berpisah selama tu dengan family aku?? wow, i think i know how will i react.. aku takde kakak or abang ni lagikan adik pulak, memang mak dgn ayh je tempat bermanja tahu? TT^TT wae?? naega wae?]
PLKN = LASAK! [ok2, yg ni aku tak berapa nak sure lah.. tapi as what i can see.. agak lasaklah.. haha, aku ni takleh lasak sangat -_- mengah a.k.a penat cepat nanti.. haha, tgk badan ahh TT^TT]


haha, so. . . sekianlah alkisah mengapa aku tak suka akan plkn..disertakan dengan huraian sekali kowt tu! haha.. lahaiii~ bukannya aku benci sangat nak pergi plkn tu.. just, tak suka jelah.. well. . . i'm spoil brat since i was small until now.. no wonder lah kan? haha.. tapi aku taklah semanja tu.. aku bermanja dengan family aku ada tempat2nya! bukannya main terjah tak thentu [tentu] fasal kk.. bahagianya orang yang tak dpat [seperti gmbar di bawah] plkn..

*click untuk tumbesaran XD

katanya, siapa dapat plkn ni inshaallah elaun dapat.. sudahlah elaun pun dah naik skg ni XD haha.. dari rm150 [i think laa] then dinaikkan [aikk, cam naik gaji kan? :3] sehingga rm300.. perhh.. 3bulan dekat sana.. sebulan rm300.. 3bulan? haha, pandai2 kiralah ye? haha, cam banyak pulak aku celotehkan dekat entri harini.. hmph, biasalah :3 orang patah hati, jiwa & raga.. takleh nak kata apa dah.. haish2~ 
so, i think sekian untuk alkisah celotehku untuk sekarang.. nanti ada apa2, aku akan mengupdate semula di tempat yang sama!~ jadi, marilah kita sama2 doakan yang terbaik untuk diri kita dari Allah kerana yang baik datangnya dari Dia dan yang buruk semuanya datang dari kita sendiri..



p/s: trial is coming! next sunday start.. good luck to all spm candidates! hope the best from the best! no stressing! no more playing around guys! yehet :3

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

Hero also Sick