Tukar tempat praktikal?


Assalammualaikum and hi again peeps :*

Jadi, straight je ke tajuk entri harini. Tukar tempat praktikal????

Well, yes.. And aku akan bertukar ke Kulimmmmm~ yeaaaa.. balik rumahhhhh.. hahaha.. So what's with me and the "tukar tempat praktikal" ni?? Hm, cerita dia panjang jadi aku pendekkan. 

Owner yang perempuan tu tak suka aku.. atas sebab apa, TIDAK DIKETAHUI. Yang penting semua aku buat nampak salah di mata dia, so malas nak fikir banyak2.. nanti rasa sakit hati dan dendam je ada. So, i just let it go. 

Disebabkan dia dan aku saling mempunyai perasaan yang mutual, iaitu saling tidak menyukai... maka keputusan ini telah membawa aku kepada bertukar tempat praktikal ke Kulim. 

Now2, don't get me wrong. Yes, memang aku tak suka duduk dekat situ.. bukan sebab aku benci tempat tu, tapi sebab aku dituduh benda yang sebenarnya aku buat, tapi dikatakan tidak. Dan, sedangkan aku patuh setiap satu arahan yang diberikan walaupun tidak sempurna (nama pun manusia kan? sentiasa lakukan kesilapan maaa) tapi aku tetap lakukan sebaik dan semampu aku laa.. tapi tetap tidak memuaskan hati dia. Jadi aku naik fedup bila dia mula tidak concern. Ya. 

Bukan nak burukkan ke apa, tapi inilah yang aku lalui. Aku tak merungut, tapi orang keliling aku pulak yang runggutkan untuk aku. Hahahahaha.. Macam ni, kalau korang laa.. ada adik perempuan ke, anak perempuan ke, yang umurnya baya2 dengan aku la kannnn.. Korang nak ke diorang balik kerja tengah2 malam. Dekat tempat yang baru untuk diorang (yang tak familiar laa) dengan balik kerjanya takda transport. Balik pulak dekat nak pukul 1 pagi centu. Sorang2. Perempuan. Naik grabcar/teksi pagi2. Driver dah la stranger. Niat yang tidak diketahui. Apa yang mampu buat waktu tu? berserah dan redha je dengan keadaan tu. Apa korang rasa? Apa korang fikir. Benda buruk ni boleh jadi dekat mana2 je. Ya, memang kena fikir positif, tapi kenalah jugak fikir keburukan yang bakal berlaku. Kalau Allah cakap jadi, maka jadilah.

Malas nak panjang2kan cerita.. jadi rasanya, sekiannnnnnn~ 

yang penting, tukaq tempat praktikal XD

Comments

Eeiou_ said…
please no. I don't want my sister either get thru all that things.
Be safe sis. Take care and all the best dekat tempat baru.
Love.

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020