Buhbye 2015, Hyeee 2016


assalammualaikum and hi! :)
wow! cepatnya masa berlalu. Lagi 29jam dan 39minit kita dah masuk tahun 2016 dan bakal meninggalkan 2015. Huhu, banyak benda terjadi tahun ni. 
Aku dah sambung belajar, lepas tu dah nak masuk sem 3 and most important is that aku nak pergi praktikal tahun depan! wahhhh!! masa berlalu cepat sangatlah. Ouh nooooooo~~~ 
haish, rasa macam sekejap sangat.. tapi rupanya dah setahun berlalu. . . Kau ghase?? haih.. macam akk Zyra Roxx kita, tadi aku baca entri dia. Haha, pasal Zyraroxx Dalam 2015 Masihi (entri dia tajuk mukasurat 365), tu best. Betullah macam apa yang dia cakap dekat blog dia. 


Banyak benda ketinggalan, tapi untuk cerita buku kehidupan aku pulak lain. Hehe, aku punya buku banyak pasal sikap hipokrit manusia yang aku jumpa dan tinggal bersama dekat kolej aku. Walaupun baru tahun pertama aku dekat sini, tapi dah banyak perangai manusia yang PLASTIK sangat aku jumpa. Hahaha! nak dijadikan cerita, dalam ramai2 aku kenal tu cuma 2 ja aku boleh percaya sampai sekarang. Haaaaa, jangan tak tahu. Dunia ni penuh penipuan dan semua hanya dusta semata.

Korang nak tahu? Aku ada satu cerita yang aku tak tahu apa punca. Cerita dia pasal 6 orang kawan. Mulanya dulu ada 12, tapi lepas satu ribut taufan melanda, tinggallah sampai 6 je. So, apa kes dengan 6 orang ni?? Mula2, diorang bahagia bila sentiasa bersama tapi ada salah sorang dari diorang ni dapat rasakan sesuatu. Yang antara mereka berenam ni, mesti akan datang lagi ribut dan hancurkan diorang berenam. Tak sangkanya, apa yang salah seorang dari 6 orang tu rasa sebenarnya betul akan terjadi. Adakah mulut dia masin? dan apa sebenarnya punca? yang dah dapat rasakan apa yang nak jadi ni sebenarnya pernah cakap dekat kawan2 dia tentang apa yang dia rasa, tapi kawan2 dia tak percayakan dia. Dulu, kawan yang dia rapat tu dah jadikan dia musuh dan sekarang dia takda sesiapa kecuali lagi 2 orang kawan dia yang dilayan dengan layanan yang sama diberikan dekat dia. Mulanya, diorang bahagia, tapi secara tiba2 semuanya berlaku terlalu cepat sampai tak tahu dan tak nampak apa punca sampai lagi kawan yang dia rapat tu musuhi dia. Diorang bertiga tertanya apa sebenarnya yang berlaku. Alanglah banyaknya kalau ada bebola ajaib. 

Ending tergantung kan? haha. Macam tulah kisah kehidupan manusia yang aku jalani. Mula2 semua baik, tapi sekarang? hahaha, aku cuma boleh 100% percayakan diri aku je..kepercayaan yang aku bagi dekat orang selalu orang abaikan. Selalu dimungkiri dan dikhianati. Kau ghase? haish, hidup ni kena tabah. Sebab kita tak tahu bila kita akan berdiri dan di belakang akan ada orang yang menyokong kita atau bila kita akan berdiri sendirian dalam kalangan yang ramai.

So, apa yang aku harap untuk 2016 adalah untuk setiap hari menjadi lebih tabah dari hari sebelumnya agar aku boleh bangun sendiri dengan kemampuan aku supaya orang tak boleh rendah2kan ketidaksempurnaan aku (my imperfection).
Ouh!! and! and i hope that everyday would be the day that i will treasure with whole of my heart and have my family and friends that i trust by my side so if i get lonely, i can cry on their shoulder. Also i want my smile to be brighter day by day :)


Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

The Lost of My Great Hero (longest post ever. YOU HAVE BEEN WARNED) :')