10 QUESTION BY EZZA ^^


assalammualaikum & hi!! it's me again.. hehe
btw, cuba korang tengok gif tu.. cantikkan? haha.. for me, it beauty. Nice right? some people would say that I might be crazy cause saying that that gif is a beauty, but the reason why i pick that gif is because if you don't see it with your heart and you wouldn't see the beauty in it. Why i say it's beauty? haha, cause the passionate. The passion of playing music in that gif. Some how, I feel realted to it in a different way :) in that gif, they are passionate while playing music, but for me. . . I like to write.. 

so, malas nak panjangkan cerita.. sebenarnya aku tulis entri ni hari ini sebab aku pegilah BW ke blog Ezza dan aku nampak satu entri yang dia buat.. macam menarik, jadi aku pun ingat nak joinlah sebab katanya lagi dekat entri tu yang terbuka.. and so, tanpa membuang masa lagi aku pun akan menjawab semua soalan tu...

~dalam banyak-banyak kartun.kartun mana yang paling korang suka?*kartun disnep di kecualikan*
~cerita cinta ke thriller mana pilihan korang?give a reasons kay..
~kalau diberi tugas sebagai penulis novel,apa yang korang nak ceritakan?
~suka melancong?kat mana?and beri alasan.
~antara bunga ros dan lavender mana yang berkenan di hati?
~jika di beri 5ratus ribu apa yang korang buat?
~jika diberi kesempatan untuk melakukan bungee jump..korang nak tak terjun?dan kenapa?
~masakan apa yang anda mahir?
~adakah anda mempunyai diary?give 3 reasons..haha
~jika anda window shopping..tempat pertama anda nak tengok dimana?


1. Utk soalan pertama ni, kartun apa paling disukai? hm2, soalan ni macam soalan kbat utk aku.. haha, sebabnya adalah aku OTAKU (*anime lover), dan aku ni walaupun dah ehem2 usianya (org tua dah hah), tapi aku masih perangai macam budak2.. haha, so dari panjang2 yg aku merapu kat atas tu, jawapan aku ialah kebanyakan kartun aku suka.. ^^
2. for me, dedua aku suka.. but utk cerita cinta melayu aku suka yg drama je cause of adaptasi tapi tu pun tak semua.. for thriller pulak of course la best! hm, one more thing.. untuk aku sukakan sesuatu movie tu, aku akan tengok jalan cerita dia.. kalau menarik minat untuk aku menontonnya, the answer for the movie is YES.
3. kalau aku novelis?? haha, aku memang bercadang nak jadi novelis sebagai sampingan dan lagipun aku memang menulis selama ni.. cuma aku bagi orang2 yang berminat nak baca karya aku je baca.. haha.. aku suka misteri, tapi orang yang baca akan kecam aku sebab cerita aku buat terlalu misteri dan menarik (kata merekalah) .. hahaha! cerita cinta aku, urhh! no ending.. kebanyakkan cerita cinta aku takda ending lagi sebab suka stuck bila mai part best..tapi yang ada ending tu is perfect!
4.  suka melancong. Gila kau tak suka?? haha, tapi suka kalau banyak duitlah -_- no money no talk..kalau aku kaya, aku nak pergi semua tempat..tu je aku mampu cakap ._.
5. aku suka lavender, tapi aku pun suka ros... jadi,. . . aku pilih bunga tulip XD
6. kalau 5 ribu? hm.. in sha allah cukup kalau shetonnirojim tak menguasai dirilah.. ha.ha.ha. 5 ribu kalau dalam sehari, aku akan gunakan untuk makan, baju, seluar, kasut, beg galas, wayang, dan sebagainya keperluan untuk jadi seorang gadis yang cantik..
7. kalau masa tu aku gila dan stress pada masa yang sama, Ya! aku akan buat bungee jump. Sebab aku nak try atasi ketakutan aku iaitu terjatuh dari tempat yang tinggi dan dapat experiences baru..
8. sebagai seorang pelajar culinary arts (memasak), alhamdulillah masak benda asas western macam chicken chop tu dah teraa.. masakan melayu apatah lagi kan? ada yang masih dalam pembelajaran, dan ada yang dah reti. ^^
9. diary? like daily diary? hah? ada. Hati aku jela.. haha.. diary yg menulis macam budak perempuan normal tu, dahulu kala ada la.. kini dah ku tinggalkan. Sekarang, blog je aku ada untuk isi masa lapang aku kalau aku bosan (blog pun kira merangkap diary online aku jgaklah)
10. tempat pertama aku akan tujui ialah ke mana sahaja kaki aku bawak aku pergi.. haha, kalau rasa nak terkucil, ke tandas dahululah kita.. kalau nak tgk baju, ke kedai bajulah.. dan so on..

so, itu diaaaaa~ 10 soalan dah aku jawab.. jadi, di sini aku ingin mengakhiri penulisan aku dulu sehingga aku menaip lagi di blog ini.. haha.. sehingga kita bertemu lagi..

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

The Lost of My Great Hero (longest post ever. YOU HAVE BEEN WARNED) :')