Sambung study!! :3


hi dan assalammualaikum wbt kepada semua yang tengah baca blog aku sekarang :)
wow! nampak sangat yang aku dah lama tak update blog aku. Haha, bukannya taknak update. Masalah aku cuma satu je :3 M.A.L.A.S! haha, yup.. aku memang malas tahap jibun untuk update blog aku yang tercinta ni.. hoho.. so, aku ambil kesempatan hari ini untuk update sementara masih berbaki kerajinan dalam diri aku ni... Hm, jadi rasanya semua orang tahu kowt apa event terbesar sesetiap tahun? opps-opps! bukan kemahkotaan sultan johor ok? :D haha.. event terpenting tu mestilah hari keputusan SPM [aku budak lepasan spm, jadi kita citer spm je kat sini]
Haa, mesti semua dah kalut nak tahu apa result aku kan? hehehe, biarlah rahsia :3 orang terdekat je tahu... cheq malulah nak tunjuk result spm cheq [kau ghase?] tapi apa yang cheq boleh habaq mai kat hampa cuma, result cheq adalah takat 5 kredit...tapi muka macam cheq ni A tu takdak la XD tapi cheq ghasa untung lagi bersyuqor sangat dapat apa yang cheq dapat tu [hamekkk kau loghat kedah.. aku orang kedah :3 anak jati kedah] btw, cakap pasal spm ni... mestilah lepas spm, "nak sambung mana? nak sambung apa??" kan kan kan??!! hehe.. of courselah... well, untuk pengetahuan semua, aku nak jadi chef! :D jadi mestilah aku nak sambung dalam bidang kulinari... hohoho [berbangga cheq ghasanya tang ni]
hm, so disebabkan result aku pun macam ok je, parents aku memang sesungguhnya sarankan lagi menyuruh aku masuk IPTS [swasta] lagipun, bak kata mak aku..

"kakak, hang tu dah takda A.. kalau nak tunggu ipta susah laa.. satgi depa mesti ambik orang yang ada A dulu baru tapih2.. mau kena tunggu sampai lepaih raya.. tu kalau lepaih raya pun takdak jugak, kena tunggu lagi sampai taon depan nuhhh.. baziaq masa jaa.. baik kakak masuk ja mana2 ipts.."

haaa, itu mak aku :3 ayat macam tajam jugaklah kalau bercakap dengan dia ni.. hehe.. tapi ayah aku pun lebih kurang je macam mak aku cuma ayat2 ayah aku lebih friendly dan nature enviroment XD sebabnya ayah aku dengan aku satu geng gituh..

"kakak, u masuk je ipts mana2.. pasal duit, kakak takyah ghisau (risau) sebab ayah dengan mak nanti akan plan untuk kakak.. now you just have to study hard.. then be a successful person.. tunjuk dekat semua that you also can success in you own way..apa yang ayah nak cuma kakak belajar elok2 pastu jadi orang yang berjaya.. then maybe you can bukak a restaurant or a cafe something.."

hahaha, itulah ayah aku.. so, lepas bincang dari satu ke satu pasal benda ni dengan parents aku, aku pun decide nak masuk ipts mana :3 inshaallah aku akan masuk FIM (food institute of malaysia) yang bertempat di Petaling jaya... huhuhu, akhirnya aku akan tinggalkan kulim.. Kulim di mana tumpahnya darah ku..[serius, mmg kat sini banyak tertumpahnya darah aku XD time jatuh basikal dan etc] sebab aku tengah tunggu surat FIM selama ni dengan sabarnya, then tadi tengah hari jugaklah surat tu sampai ke rumah aku.. aku jadi excited habis!! haha.. excited teramat sangatlah senang cerita.. hehehe, btw aku akan pergi mendaftarkan diri dekat FIM 3/4 ni.. hohoho..






inshaallah aku akan menghabiskan pengajian Diploma in Culinary Arts aku selama 2 tahun setengah dekat FIM :) huish.. cepatnya.. masa dah berlalu.. sekarang aku dah 18 tahun dan i'm going to be a college student kowt!! huish.. itu takpe lagi.. sekarang ni yang menjadi isu utama aku. . .
AKU DAH PATUT KEMAS LUGGAGE KAN? haha.. macam nak pergi jauh je [jauhlah jugak dari kulim] macamlah nak pergi lama je aku ni [lamalah jugak walaupun akan balik setiap hbis satu sem] haha.. sebenarnya, aku taktahu nak bawak apa XD haha.. i mean like.. kena bawak tak pen? buku nota?  aku nak jadi chef kan, tak semestinya sentiasa dalam dapur.. aku akan jugak masuk kelas.. lagipun kena belajar accounting jugak tak silap aku.. tapi, itulah.. kena bawak ke calculator?
omg.. someone?? help me please XD so, anyway.. abaikan jelah pasal benda tu.. somehow, i'll figure out myself in this few days before masuk FIM.. huh.. rasanya tu je kowt aku nak tulis harini.. anyway.. wish me luck and doa2kan aku berjaya menjadi seorang chef!


Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020