If I Had Wings
Home About Twitter Insta Follow Dash

owner



FootSteps

" Some people would admit themselves as Princess , but me? Hell no! I'M THE QUEEN


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Re-edited by Filzah

dugaan menimpa-nimpa.. salah akukah?
Friday, 4 July 2014 • 19:35 • 2 comments




hi and assalammualaikum semua! :D
apa khabar korang?? acano puasa korang?? harini baru ramadhan yang ke-6 tahu! huhu.. lagi 24 hari ramadhan akan tinggalkan kita dah :'( cepatkan masa berlalu??haish.. itu jugak bermakna aku akan menhadapi trial SPM >< dan menduduki SPM pada hujung tahun ni.. gila tak gila~~ semuanya bakal berlaku.. inshaallah :)
btw, kalau tengok tajuk harini, korang pun hairan kan?? apalah dugaan yang menimpa-nimpa aku sangat kan?? well... tahun ni saja punyalah banyak dugaan yang aku harus hadapi.. mashaallah.. kadang-kadang, aku sampai tertanya-tanya baliklah, "kenapa semua ni harus berlaku kepada aku!"..
astagfirullah halazim.. mashaallah.. sungguhnya, aku tak terfikir bahawa aku akan sekuat ini untuk menghadapi masalah ini..haish.. memang berat ujian Allah pada aku.. tapi au harus bersabar!! huhu... masalah paling besar aku sekarang ialah dengan nak hadapi orang luar dan hadapi kawan aku sendiri.. aku ingatkan aku boleh harapkan dia.. tapi. . . macam ni rupanya.. dia pun memang dari dulu dah buat kesabaran aku tercabar.. cuma aku ni senyapkan ajela.. sebab terkenangkan dia sebagai kawan.. sudahlah tu. . . tiap masa Allah sentiasa menguji kesabaran aku dengan menghadirkan kawan aku ni dalam hidup aku.. bila orang sekeliling aku dengar tentang masalah aku yang berkaitan dengan kawan aku ni [kita panggil dia capital NA] mesti diorg semua suruh aku buang je dia dari hidup aku.. tinggalkan dia.. abaikan dia.. haish! macam mana aku nak buat semua tu TT^TT sedangkan dia sendiri taknak tinggalkan kehidupan aku??haish.. kadang-kadang, aku rasa capital NA tu memang menyusahkan kehidupan seharian aku yang indah je.. tak pernah sekali pun aku rasa dia terfikir bahawa dah banyak yang aku buat sebagai pengorbanan selama kami berkawan.. tak ku sangak lagi tak ku duga~~ begini rupanya yang di namakan "KAWAN"
huh.. sudah2 cerita pasal kawan.. ni cerita pasal orang luar pulak.. haish -_- satu lagi ujian [lebih kepada bala ada la!]..
mashaallah.. bukannya kata la.. memanglah salah aku jugak.. tapi macamlah aku tak jalankan apa yang di amanahkan?? macamlah diorg je yang penat dengar bebelan orang!! korang fikir aku ni tunggul.. kalau korang bercakap dengan tunggul pun takde respon dan tindak balas?? korang fikir tak bernanah telinga aku?? woi! fikir pakai otak.. kalau korang dekat tempat aku, tak ke korang tergapai-gapai ke angkasa mencari jalan penyelesaiannya?korang fikir aku nak pekasamkan benda alah tu?? korang fikir, aku kebulur sangat ke dengan benda alah tu? weyh, kalau aku ni anak jutawan, semua benda aku bayar pakai duit faham.. susah2 sangat.. aku jumpa korang.. aku akan lemparkan duit tu kat muka korang kalau aku kaya dan anak jutawan la.. sayangnya.. nasib tak menyebelahi aku.. maka aku bersabar jela dengan cemuhan korang! kalau ada otak, ada iman.. fikirlah.. sabarlah~~ aku tahu dah lama.. mintak maaf banyak2 tapi aku dalam kesulitan.. kalau korang boleh tolong selesaikan masalah ni dengan aku, aku lagi bersyukur dan akan sentiasa mendoakan kesenangan korang pada Allah.. tapi apa yang aku dapat cumalah lebih banyak masalah dari orang2 sebelah timur tu -_-
mintak maaf banyak2 kalau yang membaca ni ada yang terasa.. tak di tujukan kepada sesiapa.. cuma meluahkan apa yang aku pendam selama beberapa bulan ni sebab dah sakit sangat hati ni.. dah pedih sangat perasaan yang aku rasa ni ditambah pulak, baru2 ni. .  perasaan pedih aku ni disimbah dengan cuka.. makin parah! haish.. makin menanah rasanya :'( 

mianhae sebab banyak berceloteh dan mintak maaf banyak2 dekat yang terasa! mohon maaf zahir batin


2 Comments:

Blogger Am_Mir said...

Setiap yang berlaku ada hikmahnya kan :) Harini kita bersedih mungkin esok kita tertawa gembira <3

26 July 2014 at 23:48  
Blogger this is how life's go everyday said...

hm.. betul tu.. setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya dan allah akan uji semua hamba yg dy sayang kan?

21 November 2014 at 09:08  

Post a Comment


|