Ramadhan telahpun tiba :3


hi dan assalammualaikum semua!!! :3 long time no see right?? ~
maaf lama tak update blog.. kawe [aku] ni busy dengan kolah.. hok lagutu lorh..hihi :) btw, thanks sebab masih menjadi pembaca setia aku dan masih sudi membaca post2 blog ini ^^ //bow 90degree//

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~sebuah sketsa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...........: "toktoktok!!" //ketuk pintu//
me: "siapa tu??" //menuju ke pintu//
...........: "ni rama"
me: "rama siapa?"
...........: "ramadhan"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 ye3!! betul tu.. semua orang islam mesti dah tahu kan?? ramadhan is back~~ huhu.. bukan sahaja FIFA telah kembali, namun ramdhan yang dirindui jugak dah pun kembali.. well, setahun sekali je kita nak sambut ramadhan kowt kan?



hihi.., memang la kalau ikutkan dalam kalender islam, semuanya datang sekali setahun macam tu jugaklah dengan kalender biasa pun tapi bulan ramadhan ialah bulan yang tersangatlah spesial bagi semua umat islam kerana bulan ramadhan ialah bulan yang lebih baik dari 1000 bulan :) dalam bulan ramadhan jugaklah semua syaitan dan jin2 semua diikat dan pintu api neraka ditutup selama sebulan kita berpuasa.. yang cuma ada kita dan nafsu je.. hm~~ cakap pasal ramadhan kan?? kalau diingat2kan baliklah, sekarang dah pun nak masuk bulan 7.. lagi berapa bulan je aku dan budak2 batch 97 akan ambil SPM pulak -_- lahaii~~ inilah masalah bila duduk Malaysia.. huh. . . makin cepat masa berlalu kan?? dah banyak yang berlaku..haish.. dugaan. . . dugaan~~ huh.. mohon sangat2 dari Allah untuk tabahkanlah hati kecil aku ni untuk hadapi dugaan daripada -Nya juga.. hihi..hmph, malas nak mengungkit.. biarlah rahsia hati aku tu cuma jadi rahsia aku dengan rahsia Allah je.. biar Allah je yang tahu apa yang ada dalam hati aku.. sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui..
so, malas nak celoteh panjang2.. banyak lagi benda yang kena buat :3 and Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak! hihi~~


*ini gambar niat untuk berpuasa!! dan berbuka puasa!! jangan lupa niat! 
(untuk lihat lebih jelas, silalah tekan gambar untuk tumbesaran)





Enjoy it while you live because today might be your last and never forgot that Death is waiting for Us..

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020