hari bersilih ganti, manusia semakin dewasa


assalammualaikum kepada semua yang mungkin sedang membaca entri hari ni yang aq buat ni :3
hi korang!!! hahaha.. lama aku tak update entri baru kat blog kan?? *wink2* hihihi.. jangan salah anggap.. aku taklah mereng ataupun nampak gila, cuma stres dengan cuti XD haha!! huh! amik ko sejibik! dulu masa sekolah beroperasi [hek eleh... ayt tu XD] ko nak sangat cutinye kan?? bila dah dapat cuti.. takmo pulak ko cuti... selalunya, itulah orang akan cakap kat aku XD hihi.. well, memang la.. kalau cuti lama2 boring doehhh!! ok -_- serius!! boring tahap dewa ok!!!

cuti2 sekolah macam ni, kalau mak dengan ayah kerja, aku dok sorang2 dekat rumah.. melepak merata pelusuk rumah mencari ilham yang hilang XD serupa orang bengong gituh >..< hihihi.. itu cerita tak pergi holiday :3 blom cerita masuk tang tahun depan form 5 lagi :D serius weyh, serius. . . . -______- boleh kena tekanan jiwa kalau lama2 korang hidup macam aku... hahaha... aku ni pulak bukannya jenis boleh tahan kalau bosan walaupun sesaat.. ada saja benda yang nak dibuat agar tak bosan..tapi nye hah! choiii~ tetap takleh nak hilangkan "kawan baik" aku iaitu BOSAN :'3 siapa sangkakan.. kami ni kawan baik =..='

ok.. haha.. mesti hangpa [mai cheq cakap kedah skit mai] mesti heran kan?? XD kenapa entri aku tulis macam tak berapa nak betul je si penulisnya.. well, aku kalau tekanan jiwa tido je.. sebab tu sakit jiwa sorang2 dekat rumah... haha, ini semua hanya lawak jenaka yang tidak lawak.. kalau lawak, sah2 korang sekarang tengah gelak =..=' betul tak?? huh, macam tajuk harini, [wahh.. tukang buat entri baru nak cakap sal tajuk harini.. nampak tak permainan dia kat situ XD *angkat kening cam ziana zain* ]

huh, tajuk harini aku tulis apa ekk? [sah2 korang kata aku ni bodoh :3] ok, fine :p tajuk harini sebenarnya aku kaitkan dengan berkenaan apa yang aku perhatiankan dan nilaikan sendiri :) [acewah ayt! mengalahkan doktor FALSAFAH!] hmm, hari bersilih ganti, manusia semakin dewasa.. hah! sebenarnya, adalah jugak kaitnya dengan kehidupan aku.. [well! blog aku weyh! sah2 la sal aku :p] korang tahukan yang dunia sekarang semakin tua, dan pulak sekarang semua orang bercakap pasal akhir zaman.. well, bagi aku.. semua itu betul...samalah macam manusia kan? takkan semua semua nak dok muda  macam masa baby lagi kan??

tahun lepas aku 15 tahun...tahun ni aku 16 [tak genap 16 lagi] and plus,haritu bila 11/11 aku dah pun masuk genap2 16 dah.. wow.. tengok betapa cepatnya masa berlalu.. bila seseorang itu meningkat dewasa, maka semakin banyaklah tanggungjawabnya selepas ini.. macam aku kan?? lepas ni, aku dengan kawan2 aku nak spm dah..tanggungjawab kami adalah pada guru2 kami yang mengharapkan keputusan kami semuanya cemerlang..tanggungjawab kawan2 aku pada ibu bapa diorg?? tanggungjawab aku kat mak ngn ayah aku adalah untuk berjaya dalam pelajaran pastu berjaya dalam hidup! kan itu tanggungjawab! huh.. tapi, kadang2 kita rasa penatkan?? penat dipikul tanggungjawab yang kadang2 mungkin kita sendiri rasa takkan berjaya lakukannya..kita rasa nak lepaskan semua itu dan hidup dengan senang lenang, aman bahagia tanpa perlu risaukan apa2... haha.. well, kita semua rasa semua itu.. tapi. . . semakin usia kita meningkat, semakin banyak tanggungjawab kita.. jadi, berdoa pada Allah selalu2.. mintak pertolongan DIA.. mohon kekuatan dan kepercayaan diri yang kuat pada kita :3 kalau macam itu, rasa letih tu pun akan hilang!


so, aku tahu dah tanya aku coretkan..mmg mengharap korang baca :3 aku hanya buat coretan tentang hidup ini

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020