stress?? tertekan??


hi dan assalammualaikum w.b.t kepada semua pembaca yang setia sekalian!! :D aku harini sangatlah bosan...aceceh..pelik je kan?? bosan2 tetiba aku update entri baru..macam tak betul pun ada XD

ok, anyway. . .cuba tengok tajuk untuk hari ni!! apakah itu stress?? adakah anda pernah berasa tertekan?? mengapakah anda berasa tertekan+stress?? ok, bohong sangatlah kalau kita2 ni semua tak pernah stress,tertekan dan lain2 yg sewaktu dengannya kan2?? haha.. well, setiap orang pasti ada masalah masalah itu pasti2nya kita sendiri tak boleh nak elakkan..jadi, kalau dah tahu tak boleh nak elak, cari la jalan untuk selesaikannya. . .jalan pulak larikan diri dari masalah itu. . . kalau asyik2 larikan diri je, bahagialah hidup korang!! puihh!! itu namanya tak bertanggungjawab faham?! korang faham apa tu tanggungjawab?? tanggungjawab itu adalah satu amanah yang harus kita pikul! [ok, sekarang aku rasa dah jauh sangat aku melalut sampai sesat ntahlah ke mana XD]
ok, korang nak tahu tak apa yang aku buat bila aku stress??
salah satunya ialah aku merehatkan diri dengan coklat! :D


*dengar kata, coklat ini dapat merehatkan minda. . adakah ianya benar?? ntah la..yg aku tahu, ia sedap!!! :3 delicious! marvelous! yummy2 >.<

yang kedua ialah ice cream!! [ok,sapa yg rapat dgn aku klu baca ice cream tu muka dia mesti camni ---> 
-w-]


*i like everything that can be eat and it is sweet and cold!

ok, yg seterusnya ialah movies! ntah kenapa, tapi bagi aku,kalau pergi tengok movie tu kira tersangatlah bagus kalau aku on bad mood or stress tahap gila XD hahahahaha..
hmm, next is!! going shopping!!! 


*ok, memang la pergi shopping tapi takde la shopping sampai kering dompet XD haha..pegi tengok2, pusing2 dalam mall..duduk makan ke..camtu je la ^^


well, ada banyak lagi..tapi malas nak nak tuliskan sebab sebenarnya ada macam2 lagi korang boleh buat..setiap org ada cara sendiri untuk relax so. . . . . kalau korang rasa stress or runsing ke, korang boleh je relaxkan diri dengan mendengar lagu or watching tv ke.. like i said, everyone has there own way to feel relax, to relax themself... so, hope korang tak stress2 sangat la XD kang botak plak, asyik2 focus sampai naik stress/tertekan la..haha ^^



so, live your life happily and be happy with what you have!

Comments

nak hilangkan stress... akak selalu makan ice-cream... bila rasa sejuk gigit ice-cream tu lupa stress hehehe... takyah ice-cream yg mahal2, cukuplah mat kool sambil menemani anak2 mkn....

** anak2 akak suka ice-cream mat kool(pelangi) tu...

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020