Story_Mory- Suho and Niena #part2 [special request]

ok..hello and assalammualaikum all~ hari ni nak bagi sambungan story sal suho tu ^^ hmm2, sebenarnya dah lama siap, Miss Juju Baekki sendiri pun dah baca cerita ni, saja malas nak post awl2 kat blog =.= kat sini taknak cakap banyak, so. . ENJOYED~~


Pada petang yang indah,aku sendirian berjalan di tepi2 gigi pantai...menikmati angin bayu sambil membiarkan air laut membelai lembut kaki aku...kemudian aku mengambil tempat di pantai dan duduk menghadap pantai yang terbentang luas dihadapan aku dan menunggu untuk melihat matahari tengelam....sementara menunggu matahari untuk tenggelam...aku pun sedang tunggu seseorang...haish =.= sapa lagi kalau bukan si atuk a.k.a beloved BOYFRIEND aku XD haha..katanya tadi nak belikan aku ice cream..ceh!~ ntah pegi beli kew, pegi buat ice cream tu..haiyy. . .walau camna pun...aku tahu...yang bf aku tu TERAMAT SGTlah hensem sampai perempuan terkejar2 kan hoii!! Tapi.., nak buat camne kan2...dah TERAMAT MENCINTAI dia...hah. . . . . . . . . . kena jugak le telan yg pahit2 tu hah!
Semasa menikmati dan menghayati hari aku dengan indahnya pemandangan yg memukau hati yang terbentang luas depan aku ni,ada pulak ‘lalat2’ mana yang membuat pencemaran bunyi ntah...sakit hati beb...terasa cam nak bagi anak2 org tu makan pasir jew...tunggu masa jew doe! Weyh! Nak tahu apa diorg kata??
“psspps! Weyh2...tengok tu...yang duduk tu bukan awex suho kew??”
“ha! Kau biar betul! Cehh! Takat dia tu, kalau aku laki...skit tak luak tahu!! Hahaha”
“hahaha!! Betul la!! Tapi, aku tgk. . .dia rapat jew ngn suho tu...haish...baek pun kata dia awex si suho!”
“weyh!! Suho tu agaknya dah kena guna2 ngn budak nerd skema lebih tu!! Poyo kowt!! Takat buat muka ala2 suci gituh! Aku boleh! Dengan keseksian aku lagi. . . . . pasti suho melutut la kat aku!! Aku bagi jaminan kat kau weyh!”, selepas aku dengar percakapan diorg tu! Serta merta aku bangun dan berkata kembali..
“hoi!!! Nak cakap tu jauh2 la skit!! Macam lalat jew!! Haha..elok sgt rr..kulit pun dah macam lalat!! Keja nak buat pencemaran bunyi jew!! Bunuh korang nak!!! Nak!! Sini nak fight skg!!”
“eh budak ni!! Kau ingt diri kau bagus sgt la!! Suho tu buta!! Tgk kau ni,. . . . . .takat bentuk badan pun xdew!! Nak mengata aku yg cun meletop kau!!hahahahaha”, kata lalat perasan cun tu....ketawa terkedik2 dengn kawan lalat kering dia tu!! Puihh!! Nak cari nahas beb!! Weyh2!! Kecik2 cili padi!! Berasap mulut bila makan kk!! Nak kena sebijik dari aku!! Jgn buat aku hantar penumbuk sulung yg aku tak terpernah2 nak guna ni....
“hoi2!!!! Sesedap mulut kau jew kan2...terasa nak makan pasir agaknya kan!”, dengan serentak aku terus mengambil pasir dan membaling ke arah mereka dan menolak mereka jatuh! Ahahaha...siapa yang bagus sekarang!! Kemudian tiba2 mereka menolak aku masuk ke dalam air...
“hahaha!! Padan muka kau!! Berani kau kan!! Main2 tolak2 ngn aku, siap balig pasir lagi!  BODO!!hahahaha”, tidak puas lepas menolak aku, mereka mengambil lumpur pasir dan menjatuhkannya ke atas aku...waktu itu., aku terasa ingin menangis..’sesiapa!! sesiapa saja...tolonglah aku..huhuhu..suho. . . . . . di mana awak bila saya betul2 perlukan awak sekarang! Atuk tua!’  ..mereka mengulangi perbuatan mereka tanpa henti sehinggalah aku terdengar dua suara yang benar2 aku cam.... ‘itu suara suho dengan baek!!’
“hey cik adik berdua!! Tak baik la buat camtu kat budak comel cam dia!! Xmanis...”
“BAEKKI!! SUHO!! Kam. . .kamiii. . . .”
“woi!! Berani2 kau sentuh awex aku kan!! Niena bear!! Awk ok??”
“huh! Awk lambat! Dan mana ice cream saya...”
“haish...dalam keadaan camni pun boleh awk cakap pasal ice cream kan?”
“yela! Awk yg pergi lama2!! Pastu tinggalkan saya ngn si lalat dua ekor ni!”
“ishh!! Huh...kami tak. . . . .tak ber.. . . mak. . .”
“dah la!! Kami nampak apa awak buat!!”, tengking baek yang marah dengan kegagapan mereka itu..
“cik adik berdua! Apa masalah korang ekk?! Suka2 hati jew nak awex saya!! She’s my precious you know! Dia lah satu2nya bear2 comel sya!! Jadi, baik korang blah sebelum saya kasi 5 jari kat muka korang!! Dan!!! Pastikan, saya xkan nampak korang lagi, faham?”, marah suho yang benar2 tampak jelas di wajahnya...mukanya kemerahan ketika memarahi mereka itu...
Kemudian, selepas mereka ‘ekor lalat’ blah. . .,suho dan baek menolong aku...suho memberikan dia punya jaket untuk menutup tubuh aku yang kebasahan....selepas itu, kami bertiga pun melangkah ke kafe....
setelah sampai ke kafe, kafe menyuruh aku menyalin pakaian di tingkat atas kafe...terdapat satu bilik di kafe yang dikhaskan untuk para pekerja dan pemilik kafe itu sahaja....hihi..disebabkan aku ni gf kepada pemilik kafe, aku bagaikan pemilik la...hihi...bilik itu bilik rehat+tempat tukar baju, arhh!!! Lebih kurang cam rumah kecik la XD
kata suho, ada sepasang pakaian yang dikhaskan untuk aku...jadi, ketika aku naik ke atas..aku ternampak satu pakaian....gaun lebih tepat :D sgt cantik!!
Aku terkesima sendirian di dalam bilik bila melihat baju itu. . .kemudian aku ternampak satu nota yg ditulis, ‘Bear2!! Baju khas saya buat untuk awk!! Pakai!’
Kemudian..tanpa melingahkan masa...aku pun mencubanya...
”fit!! hihi..tak sangka suho tahu size aku!! Hihi..”,sejerus selepas itu. . .aku mendpat panggilan daripada suho. . .
hey bear2 :D dah pakai?? Fit x??’
‘brownie suho!! Hm~ fit!pandai awak kan!! Awk tahu mana size saya??’
‘hihi..ada la! Ok...less talking, more working kk..now, awk turun....kemudian, baek akan wak awak jumpa saya :D saya tunggu awk’
Seterunya, aku buat seperti mana suho menyuruh aku..dan aku nampak baek! Hensem sgt2 :D lengkap berpakaian tuksido berona hitam seperti pelayan di restoran 5 stars!! Selain daripada itu, terdapat kapet merah dan aku beranggapan ini mungkin di rancang awal2 oleh suho dan baek!
“dah siap princess?? Hihih”, puji baek yg membuatkan aku blushy >/////////////<
“yes sir baek...boleh saya bertanya??”
“semestinya tuan puteri...”
“sebenarnya malam ni ada apa ekk?? “
“hmm, itu. . .biar your prince told you ok :D because he’s the one who wanting this to be a suprise for his Beautiful Sunset :D
Beautiful Sunset?? Haha..nama kedai ni?”
“yes...ada kaitan kk nama kedai ni ngn kau...sebab, kafe kesayangannya. . .dia syg camna dia sayang kau, Cuma kau tu lebih jew dari kafe ni..kita dah sampai birthday girl :D happy birthday ^^”
“hah???”
“hi bear2 princess ^^ happy birthday dear ^^”
“what!!! Hmm >< birthday saya!!”
“dah tahu awk x ingt ^_^ so suka x?”
“awk. . . . . . .  . . . . . . . .  . . . . . . . .  . . . . . . . .  . “
“xyah cakap papew2..ni belom tamat gi... ada special present tu awak...nah”
“hmm..ada lagi??”, tangis aku...yg terkejut dengan apa yg di berikan oleh suho kepada aku >< aku amat2 terkesima dengan charmingnya...dan sekarang, aku akan lebih terkejut dan aku akan terus mengalirkan airmata kegembiraan ku X’)


Tertunduk aku melihat hadiah aku...comel!!! terlalu comel!!! TERAMAT comel!!
“suh. .. . . . . . . .o. .  .. suhooooo. . . . . . . . . . . .  . . . .terima kasih awak!”
“sama2 sayang...”
“ saya cintakan awak selamanya!!! Terima kasih...”
“sayang, awak ialah Beautiful Sunset saya~ sekarang, besok, bulan depan dan selamanya....sebab saya, TERLALU mencintai diri awk yg mencintai diri saya!! Terimalah hadiah cinta saya...”, selepas mendengar ucapan suho, dia mencium pipi aku dan kemudian aku memeluk dirinya dengan erat...
Inilah cinta kami...yang sedang berputik mekar di tempat kesayangan kami, our Beautiful Sunset ^^
“suho, saya rasa nak bagi nama dia Sunset >.< ok x?”
“ok jew bear2 ^^”

Comments

NurrA said…
wiihiihiiihii.. cute laa.!! suka citer ni.. So., Sunset tu nama teadybear la kan?? hehe
Beat Luffy said…
woo..panjangnya~

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

The Lost of My Great Hero (longest post ever. YOU HAVE BEEN WARNED) :')