{ Life Is An Unexpected Journey }

Dear Allah SWT, please always give me the strength to go through the difficulty YOU put me in.

For the people who always been by my side. THANK YOU

I will always cherish the moment that has been given to me.

Sometimes when you realize there is no one by your side, you know it’s time to learn how to face things alone and never gave up.

They who believe in me, are like the diamonds that are so precious and priceless in my life.

Life are sometimes sucks, but i still have to face those suckers and bitches if i wanna survive in this wicked world.


( D R E A M C A T C H E R )











Shooting Stars.
"Luck is like a gamble"
M I S S Y

Growing up into adulthood by days. 19 to be 20. Maybe becoming a miss chef in the future. No need to follow, just read about my boring so called life.


F O O T S T E P S







Bla Bla Bla. . .



Skin 100% By Yeza리키 . Header from Kaori_Chan and icon from here . Favicon are from xiolu .

My Bias Is My Prince_my own story_Cappy Tale's
Saturday, 16 March 2013 | 20:29 | 2 comments
hi semua!!! maaf la~ tetiba buat entry ni kans :D hihi..sebenarnya, lepas baca karya2 para blogger yang join entri saya..saya pun dah hampir lupa betapa sukanya saya berimaginasi dengan luasnya dulu dan bagi karya saya dibaca oleh Cik Juju Baekki dulu!! haha..mesti korang2 semua peliks kan, yela...owner blog ni yang buat segmen, tapi dia pulak TERHingin LEBIH pulak buatnya aphal kans XD yes2!! i know...it was my mistake..but bila baca karya 7 orang petama kita yang join ni kan, saya rasa cam KEMPUNAN lew plak nak buat! >< so, saya buat la satu...hmm..harap korang suka :D



Pada suatu petang yang redup, sambil menikmati secawan cappuccino yang berkrim seperti biasa yang aku mintak bersama dihantar dengan beberapa keeping biskut Cookie HomeMade Vanila Crunchy dan menikmati pemandangan pantai yang indah di Cafe Cappy Tale’s, aku terlihat dia...dia seperti biasa, mengenakan jean ala2 skinny jeans berona hitam bersama t-shirt putih bercorak kelabunya itu...dan pada masa yang sama setiap hari, jam dan waktu ini jugalah dia akan memunculkan diri dan bersantai sambil menikmati Creamy Latte nya bersama Choco Muffin kegemarannya itu...



hmph, ntah apa yang difikirkannya setiap hari, sendirian sambil menikmati kehidupannya tanpa ingin ada sebarang gangguan yang mengacau waktunya ketika itu...'hmm. . .kehidupannya nampak tenang saja..jealousnya aku tengok dia...macam takda masalah jew..hmph!', berkata aku sendirian dalam lamunan ku...tiba2, aku baru menyedarinya, bahawa dia sudah berada di hadapan aku!! 'mashaallah!! agaknya dia perasan tak yang aku tengah mengelamun pasal dia tadi >< ehh..malunya!', kata hati aku lagi..



"hai..hahaha..saya perasan yang awk tengah mengelamun sorang sambil tengok saya..hmm, apa yang awak observe mengenai saya??", kata dia...
"ha??. . . . .owh. . . . . . . . .hm. . . saya. . . saya. . .takde apa la..hihi..maaflah kalau buatkan awak tak senang dengan melihat awk >< saya betul2 mintak maaf :'( ",balas aku yang tersipu2 malu dengannya yang duduk betul2 di hadapan ku...
"owh..taknak bagitahu ekk!! xpew2..saya akan buatkan awak bagitahu jugak satu hari nanti..haha..owh! nama saya Chanyeol :D saya selalu nampak awak lepak sini...selalu sorang2...tak sunyi kew??~ pakwe tak datang teman~~", tanya dia lagi..
"ha?? haha XD lawak awk ni kan2!!~~ xkan datang sini selalu, lepak2 sambil menikmati secawan cappucino dengan biskut pun tak boleh?? owh2!! dan lagi, kalau saya ni perempuan, kena la ada pakwe ekk?? eh! mana boleh camtu...optimis sangat la awk ni! haish~", balas aku dengan selamber bagaikan chanyeol tu kawan lama aku XD ceh!~
"hmmm??!!~ wahh..rupanya awak ni peramah jugak ekk?? hihi, ingatkan awak seorang yang pemalu..hmm, setiap kali saya datang jew awak mesti sendirian sambil menikmati hidangan yang sama, itu la sebabnya saya tanya maa~~tak salahkan kalau sekadar ingin bertanya??",sambung chanyeol lagi..
“hmm..agaknya la XD”, kata aku yang terkeliru seketika di situ... kemudian, chanyeol memulakan lagi bicaranya...
“hm..kalau saya duduk di sini bersama awak boleh kan???”
“haha...ok :D saya ok jew..”
“jadi, saya tak sempat pun tahu nama awak apa..awak ialah . . . . . . .”
FILZAH...saya filzah...jadi, saya perkenalan ya chanyeol ^^”
“owh..sedap nama awak...Ya!...salam perkenalan filzah :D sya harap dapat berkenalan dengan awak lebih dekat ^^”
Kemudian chanyeol menghulurkan tangannya untuk berjebat dengan aku :D ketika itu, jantung tak berhenti berdegup dengan kencangnya mengalahkan mat rempit yang merempit di jalan raya berdekatan dengan jalan utama yang berhampiran dengan sekolah aku...
Setelah selama 4 bulan aku dan chanyeol berkenalan, cinta aku terhadapnya semakin mendalam dan terus di tanam benih itu untuk dijadikan pokok cinta aku terhadap chanyeol selagi masa terus berputar dan selagi bumi masih ada tempat untuk aku bertapak sambil bernafas dan menunggu cinta aku diluahkan untuknya, itulah apa yang terjadi dalam hidup ku setelah mengenali chanyeol selama 4 bulan itu...tapi sayangnya, aku terlalu takut untuk meluahkan cinta aku terhadapnya...dan pernah bercerita mengenai cintanya yang terdahulu...ex gf dia yang dahulu katanya sangat lemah lembut,pemalu, dan memang tak sah la kalau tak cantik kan2...masa dia menceritakan mengenai ex gf dia tu..hati aku rasa cam nak menangis jew time2 tu jugak kowt!! Tapi, masa dia menceritakan tu, aku terus tersenyum selagi aku sanggup...dan menahan segala rasa ketika itu dengan hanya seukir senyuman sahaja...haha, hanya dengan senyum tu jew la yang aku boleh selindungkan hati aku pada ketika itu..tapi, mata menceritakan segala2nya...jadi, aku lansung tak buat eye contact dengan chanyeol LANSUNG!!!



Selepas seminggu habis peperiksaan akhir yang aku lalui! Akhirnya! Aku boleh dengan leganya melangkah ke kafe kegemaran aku.. :D dan menikmati cappuccino kegemaran aku bersama dengan kepingan biskut di sana ^^ tidak sedetik pun aku terlintas memikirkan chanyeol...hmph, itu menghairankan kan??setibanya aku di sana, baru aku sedar bahawa sejak peperiksaan menjelang aku lansung tidak memikirkan tentang chanyeol..ini mungkin kerana cerita berkenaan dengan ex gf dia tu kan..tiba2 hati aku berkata ‘hari yang tenang..tapi kena hati aku masih sakit??’
Dan pada waktu itu,tiba2 salah seorang pelayan di kafe itu datang mendekati aku dan memberitahu aku sesuatu..
“hmm, filzah. . .ada seseorang meninggalkan pesanan kepada awak yang dia mintak saya sampaikan..”
“ya abg ilhoon?? Hmm?? Siapa yang tinggalkan pesanan tu dan apa pesanannya??”
“pesanannya ialah, dia suruh awak ke pantai sekarang..itu jew dia cakap...chanyeol yang tinggalkan pesanan tu..”



“owh..yeke?? ok..trima kasih... :D”,dengan tiba2 hati aku melonjak kegembiraan kerana hari ini aku dapat berjumpa dengan orang yang aku rindui walaupun hati aku masih sakit dengan ex gf dia tu..
Setelah aku keluar dari kafe itu dan menuju ke pantai...aku berjalan sendirian dan membiarkan ombak membasahi kaki aku dan tiba2 aku ternampak chanyeol, berpakaian kemas dan seperti menantikan aku...dan kemudian aku tersenyum padanya dan dia pun membalas senyuman pada aku.. setelah beberapa ketika aku bersamanya dan kemudian chanyeol pun berlalu pergi selepas memeluk aku kedakapannya dan berikan aku seutas rantai..



di situ juga, pada waktu itu aku yang berjanji tidak akan menitiskan air mata aku untuk cinta akhirnya jatuh jua air mata aku kerana cinta...rupanya chanyeol ingin berjumpa aku di pantai kerana dia ingin memberitahu aku bahawa dia telah bersama kembali dengan ex gf dia dan mereka akan berhijrah ke luar negara untuk perubatan ex gf dia yg menghadapi penyakit tumor otak tahap kedua...ketika itu aku sedar, cinta aku hanyalah bertepuk sebelah tangan...............


5 tahun kemudian,. . . . . . .
‘Dah 5 tahun berlalu..betapa cepatnya masa berlalu dan usia aku pun semakin meningkat :D dah lima tahun hati aku merindui seseorang yang telah pasti takkan kembali lagi pada aku..tapi kenapa aku masih terus berharap??berharap yang aku akan mendapat cintanya suatu hari nanti??itu mustahil! Arhh!! Kenapa la kau ni bodoh sangat filzah! Chanyeol dah kata dengan jelas lagi nyata 5 tahun lepas waktu dia dah nak berlepas ke luar negara! Kenaap kau tak faham2!!’,detus hati aku sendirian..melayan jiwa yang telah hancur demi cinta yang belum pasti dgn satu kata....selepas sibuk melayan jiwa, aku sambung kerja aku di belakang kaunter makan, dan menyusun tin kopi2 dengan susunan yang sepatutnya..
“hmm..cik, boleh saya buat pesanan??”



“owh..silakan...tuan boleh membuat pesanan dan saya akan mendengarnya di sini...apa yang tuan ingin pesan?”, tanpa memalingkan muka kepada pelanggan yang ingin memesan daripada aku yang sedang menjalankan tugas aku di kaunter makanan..
“owh..ok...awak ada Creamy Latte?”
“hmm..ada tuan..tuan nak itu kew??”
“ya, dan Choco Muffin depan ni ok?”
“baiklah tuan..itu saja. . . . . . . . . .kew. . . . . . .”,aku terkedu...terlalu terkejut dengan kejutan yang mendatangi diri aku...CHANYEOL!!!~ chanyeol~~
Chanyeol..nama yang aku rindu setiap saat dalam masa 5 tahun ini...wajah yang ingin aku lihat sepanjang 5 tahun ini, dan pastinya. . .lelaki itu sedang berdiri di hadapan aku J
“hi filzah..apa khabar ^^ saya dah kembali..sepenuhnya saya dah kembali kepada awak :D”
“sayy. . . . . . sayaaa. . . . .  . . . .”
“filzah,selama ini saya dah tipu...sepanjang 5 tahun ni, memang...memang saya bersama dengan dia di sana..tapi, awak.... . .”
“sayyyy..............sayaaaaaaaaaa........................”
“awak dan curi hati sya dan kenapa awak taknak pulangkannya :D maafkan saya..maafkan saya kerana dah berbohong mengenai saya masih mencintai ex saya...sebenarnya, selepas saya berjumpa dengan awak, hati say hanya ada pada awak..dan awak seorang sahaja pemilik kepadanya!! >.< dan hati saya itu akan selamanya jadi milik awk..”
“saya. . . . . . “, aku mula tangisi kata2 chanyeol dan basahkan pipi aku walaupun aku tak mahu! Tapi, tanpa aku sedar, tangan chanyeol yang hangat menyentuh pipi aku dan mengusap air mata aku yang mengalir membasahinya...
“filzah, sudi tak awak jadi selamanya milik saya???”
“huhu, ya!.........................ya buat selama hanya untuk awak chanyeol!”

-----------------------------------------------THE END---------------------------------------------------


Newer Post
Older Post