header transparent pertama!!!


hello peeps!! assalammualaikum!~~ haha...tetiba malam ni aku rajin semacam nak update blog dua tiga kali >.< dah buang tebiat agaknya...tak pernah2 aku rajin!! hihi..
owh!!! berkenaan ngn tajuk entri sekarang!! mesti koranag kata aku ni cam poyo kan..bajet over jew kan2
^^ hihi..well, i don't much care kalau korang cakap pun..tapi sedikit terasa la..hehe

well, tahu dah. . .korang2 ni semuanya tererr2 dalam bab buat header, dengan bab MENEMPAH header XD haha..well, hihi...aku ni newbie skit dalam bab buat header transparent guna PS...
hah?? apa PS tu?? ehh..taknak orang tererr tak tahu kowt!! @_@ PS tu photoshop la..hok aloh!! gapo dio kawe semuo ni!!
so, aku. . . . .aku baru hari ni download PS,belajar skit sal PS...then terus buat heade transparent guna PS..hahaha XD ok lew tu kans~~ so, header yang aku buat tu tak la seberapa sangat...hoho..ada la comel skit..hahaha!! joke jew kk..so, back to the real topic here is...header tu..boleh tahan menyusahkan jugak bila nak buat == melecehkan betul...makan masa gak rr..hihi..tapi aku buat sesimple habis...
and the result is. . . . . . . . . . . . . . .


tadaaa~~ ni la aku nye header tu hah!! ^^ simple sehabis simple kan!! tapi!!
MENYEKSA SIOT >.< huish!! banyak cara nak buat satu simple header weyh!!
bagi yang dah memang tererr tu...korang dah lama practice! memang rr...aku baru try hari ni...graduate bab header ni lambat lagi!~
so, korang2 yang baru nak belajar cam aku..kita take one step by a time kk.!! jgn nak gelojoh bajet cam aku XD haha...hihi... *apa yg aku MERAPUKAN tahap DEWA ni!!*
btw, aku masih dalam proses pembelajaran lagi...kalau nak tempah freebies boleh jew...tapi amik masa skit yew!! :D owh hampir lupa! nanti aku akan bagi skit tuto yg tak seberapa, tapi mungkin boleh bantu korang2 yang tak faham di luar sana kk!!
ok..rasanya sampai sini dulu rr aku story mory ngn korang kk :D see you next time!!!

 ~ s.e.k.i.a.n ~

Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020