Belgium the Chocolate capital of the WORLD!

hi again to all my readers around the WORLD!!! we meet again!!! [here in the cyber world...haha XD] assalammualaikum kepada muslim2 yang sedang membaca blog ini...apa khabar sebagai pembuka kata aku pada hari ini!!! ^^ yea...hari ni hari jumaat dan sekarang pukul 11 aku sedang menaip entri baru untuk blog aku yang x secantik korang2 semua nyo hah!! haha...apa aku cakap, " the beauty of you that the MIGHTY ALLAH SWT gave you".....XD haha...pandai jew aku merapu pagi2 ni..well, hari ny sebenarnya nak cerita kat korang sal COKLAT!!! or CHOCLATES!!!! hahaha...just the same what. . .hoho ^^ well, you know...lately ni kan, aku asyik2 berfikir la tentang kerjaya...lagipun, i'm already SINTEEN!!! i've should thinking of the future right in front of me kan?? well,it is like this...kan, mak dengan ayah aku asyik cakap, "kakak. . . .kakak buat elok2 taw belajar...berjaya dalam hidup...tak maw main2 dah...kakak dah besar...kena fikirkan masa depan kakak dah...kakak kena la taw kakak nak jadi apa besar nanti, supaya senang nanti kakak nak hidup..kalau mak ngn ayah takda dah.,kakak dah berjaya, boleh la kakak hidup senang...belajar rajin2...berusaha tuu kena ada. . .jangan malas2 dah...", that is what my father always said to me...haaa...sedih pulak bila dengar XD but, that is what my mom and dad always told me...mak ngn ayah sentiasa sokong dan berikan semangat untuk aku...[yela, aku ni jenis yang main2 skit..XD]
so, untuk masa depan aku...aku dah fikir nak jadi apa ^^ cuma tak tahu la boleh kew x [belum berusaha dan kata tak!! >:( ] 
well, kalau aku dapat masuk KV, aku ingt nak jadi chef!!! ^^ [chef filzah <3 buing2 ]
kalau aku tak dapat, =,= it will be a sad ending for me!!!! [no!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! X'O ]
haha...
ok, tengok gambar kat atas ni...tak berapa clear ekk?? ok2...dia tulis
"pemohonan tawaran anda TIDAK berjaya. . . . . . ",blalalalala XD hahaha...pemohonan untuk masuk ke KV ^^ mesti korang tertanya2 kan kv tu apa?ha, kv tu iala KOLEJ VOKASIONAL...sekolah kemahiran la...^^ untuk bidang2 yang tak ada kat sekolah biasa...contoh nya macam bakeri,automotif dan macam lagi la...sekolah tu ada banyak tawaran...jadi, bidang apa yang kita minat boleh la buat pemohonan...pemohonan boleh dibuat untuk pelajar tingkatan 3 yang akan melangkah masuk ke tingkatan 4 ^^ jadi, ia macam satu free pass kepada pelajar untuk  berjaya DENGAN adanya usaha dan cita2!! ^^

tapi, aku masih buat rayuan untuk masuk ke sekolah tuu...atas sebab masa depan yang ingin aku kecapi dan sebab2 lain!!!! ^^

tapi, =_= kalau buat rayuan pun tak boleh dapat. . .huh....terpaksa la aku stay kat kelas yang aku duduki sekarang...kelas SAINS!!!!!! no!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ngeri tahap gaban beb!!!!!!!!!!!!!!!!
fuhh!!!!! rasa cam nak pengsan jew =.=' 
pembelajaran dia sangat2 efisen!!! dan tuu, kalau budak2 pandai boleh la masuk kelas tuu...untuk aku??? no!!! i'm not that clever okay untuk masuk situ!!!! huh!!! X( nak keluar dari kelas tuu!!!!!!!!!!!!!!
kalau aku stay sekolah tu, cita2 aku yang kedua [if i stay at that school la ^^] i'll be a psychologists ^^ but, like i said...I'M NOT THAT CLEVER!!!!!!!!!!
arhh!~~ kenapa la tak boleh ada jalan yang senang???
tapi ni la cara Allah menguji para hambanya. . .^^ haaa....jauh lagi rupanya perjalanan kehidupan aku :'(

tapi aku teringin nak jadi pastri chef!!! haha...or just a chef ^^ best kalau jadi pastri chef XD boleh buat coklat and desert banyak2!! dan gembirakan hati orang yang memakannya... :D terutamanya kaum wanita!! that's why, chocolate is women best gift!! ^^


*sedapnya!! yummy2!!! *

ha korang!! sekarang kita ke tajuk utama kita untuk hari ini!! ^^ belgium!! nice place by the way!! XD
it is call as 'Chocolate Capital of the World'!! korang boleh search untuk itu at google la!!! takkan yang tu pun nak kena cakap!! haha ^^

well, i've been search a little bit about belgium!! ^^ its quit a place to go for a holiday or honeymoon!! 
haha....but, the best thing is, kalau bawa perempuan. . . . i BEG YOU all to take us [women], to Brussels...i don't know la if it is really good...tapi semua orang yang pernah pergi Belgium said it is!! haha...well, tengok coklat pun dah boleh meleleh air liur kowt!!!! hahaha...cedap2!!! XD haha..nah2...ada 1 web ni, tulis kenapa wanita menyukai blog!! baca la!! [kalau rajin XD]
http://www.venere.com/blog/belgian-chocolate/


owh..sebelum ni, ramai yang cakap chocolate di belgium paling sedap diantara seluruh negara di dunia!!!
tengok2!! nampak sedap kan??!!



oppss!!!! sori terbalik pulak gambar ni XD haha...ya allah!! sedap gilew tengok!



tengok la!!! banyaknya coklat!!! arhhh!!! i wanna them all!! XD


opps!! i guess, its time for me to leave you all for now!! done writing for now la...haha..but i'll be back soon!!!! hope korang suka entri baru yang aku buat ni!! for chocolate lover, kalau nak tahu lebih lanjut pasal chocolate, search la kat internet ok!! ^^

see you guys soon!!!

~s.e.k.i.a.n~


Comments

Popular posts from this blog

Hati TISU

February, 2019

2020